• ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5860 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور

توتو اسكيلاچي در 59 سالگي درگذشت

مرگ آقاي گل

توتو اسكيلاچي، آقاي گل ايتاليايي جام جهاني 1990 در 59 سالگي درگذشت. او با 6 گل بهترين گلزن ايتاليا در آن جام‌جهاني بود. او براي باشگاه‌هايي از جمله اينتر و يوونتوس بازي كرد.
به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از گاردين، توتو اسكيلاچي، مهاجم سابق ايتاليا كه در جام‌جهاني 1990 الهام‌بخش تيمش براي رسيدن به مقام سومي بود، در 59 سالگي درگذشت.
اسكيلاچي كه در باشگاه‌هايي از جمله يوونتوس و اينتر بازي مي‌كرد، هفته گذشته به بيمارستان پالرمو منتقل شد. يك روز بعد بيمارستان در بيانيه‌اي گفت كه او تحت درمان براي تثبيت ضربان قلبش است. او در سال 2022 به سرطان روده بزرگ مبتلا شده بود.
اسكيلاچي با 6 گل بهترين گلزن جام‌جهاني 1990 بود كه به ميزباني ايتاليا برگزار شد. گل‌هاي او شامل گل پيروزي‌بخش مقابل اتريش در مرحله گروهي، گلزني برابر جمهوري ايرلند در مرحله يك‌چهارم نهايي و گل به انگليس در بازي رده‌بندي براي كسب مقام سوم بودند. او همچنين در نيمه نهايي تيمش را مقابل آرژانتين پيش انداخت كه در نهايت اين مسابقه به ضربات پنالتي رفت و آرژانتين با مارادونا به فينال رسيد.  بعد از اين اتفاق باشگاه اينتر در بيانيه‌اي گفت: «او در طول شب‌هاي جادويي ايتاليا در سال 90 يك ملت را به روياپردازي واداشت. اف سي اينترناسيونال ميلان براي درگذشت توتو دور خانواده اسكيلاچي جمع مي‌شود.» اسكيلاچي كار خود را در مسينا آغاز كرد و در ژاپن با جوبيلو ايواتا به پايان رساند. او تنها يك‌بار براي ايتاليا در خارج از جام‌جهاني گلزني كرد و با 16 بازي ملي به پايان كار خود در رده ملي رسيد.
يوونتوس نيز در بيانيه‌اي گفت: «ما بلافاصله عاشق توتو شديم. با آرزويش، داستانش، اشتياقش. ما در يووه به اندازه كافي خوش شانس بوديم كه با او هم‌تيمي بوديم. در آن تابستان باورنكردني 1990، كل ايتاليا چنين احساسي را داشت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون