• ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5860 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور

چرا نمايندگان مجلس در مورد وضعيت افتضاح فوتبال نظري ندارند؟

مشكل فقط لباس فرم زنان تيم ملي بود!

باز دم علي مطهري گرم كه بعد از اتفاقات چند وقت اخير در فوتبال كه باعث آبروريزي‌هاي بين‌المللي شده موضع‌گيري كرد وگرنه از نمايندگان فعلي مجلس كه آبي‌ گرم نمي‌شود. 
به گزارش روزنامه اعتماد، دوشنبه شب استقلال در ورزشگاه شهر قدس قلعه‌ حسن‌خان ميزبان الغرافه قطر بود. همزمان پرسپوليس در جده مهمان الاهلي عربستان بود. صداوسيما در دقايقي به صورت دو قاب اين دو رقابت را براي مخاطبان پخش مي‌كرد. كيفيت استاديوم شهر قدس به قدري پايين بود كه قطري‌هاي حاضر در ورزشگاه با تعجب به اطراف‌شان نگاه مي‌كردند. روز قبلش هم كه با تركيدن پست برق و مجروح شدن دو كارگر بينوا رسانه‌ها به پيشواز اين مسابقه رفته بودند. 
علي مطهري، نماينده سابق مجلس بعد از بازي در توييتي نوشت: «نمايش همزمان زمين فوتبال ما در شهر قدس تهران و زمين فوتبال عربستان در جده توسط سيما، مايه شرمساري شد. عجيب است كه پارسال در همين روزها با همين مشكل مواجه بوديم و تكرار شد. دولت جديد بايد اين مساله را كه به آبروي كشور و غرور ملي جوانان مربوط است جدي بگيرد.»
اما چرا هيچ كدام از نمايندگان مجلس در اين مدت پيرامون اين موضوع هيچ‌گونه موضع‌گيري نداشتند؟ در همين شش ماهه نخست امسال انواع و اقسام اتفاقات ناجور كه به اعتماد عمومي مردم لطمه زده و در بعد بين‌المللي براي ورزش ايران گران تمام شده رخ داده اما دريغ از يك واكنش تك خطي از نمايندگان. مخصوصا نمايندگاني كه چند سال پيش هر روز مدام راجع به فوتبال اظهارنظر مي‌كردند. 
يادمان نرفته چندين نفر از نمايندگان در سال 1400 هر روز در تريبون مجلس در مورد فوتبال حرف مي‌زدند. تيم ملي زنان براي نخستين‌بار در تاريخ فوتبال ايران به مسابقات جام ملت‌هاي آسيا صعود كرده بود و يكي از همين نمايندگان عوض تبريك و تشويق و حمايت گير داده بود كه چرا لباس فرم اين دخترها تا زير زانو نيست! آن يكي در مورد VAR حرف مي‌زد كه چنين است و چنان. يكي ديگرشان مي‌گفت چرا عزيزي خادم از مشكلاتي كه تحريم براي فوتبال به وجود آورده حرف زده و... تيم ملي مي‌برد اينها اعتراض مي‌كردند. تيم ملي صعود كرد به جام جهاني همين نمايندگان، وزير ورزش وقت را تحت فشار قرار مي‌دادند كه در امور فدراسيون مداخله كن. 
حالا چه؟ حالا كه فوتبال درگير پرونده فساد است و توانايي برگزاري يك بازي بين‌المللي نداريم چرا صحن مجلس چنين اظهاراتي را به خودش نمي‌بيند؟ چرا هيچ كدام از نمايندگان نمي‌گويند آبروي كشور در رسانه‌هاي كشورهاي عربي حوزه خليج‌فارس رفته؟ چرا آقايان حرفي از كشته شدن يك هوادار در ورزشگاه، تركيدن پست برق ورزشگاه، كيفيت چمن استاديوم‌ها، آوارگي باشگاه‌ها در ليگ برتر، اين همه ابهام در مورد قرارداد VAR به زبان نمي‌آورند؟ چرا چيزي از پرونده فساد نمي‌گويند؟
در همان ايام كه نمايندگان هر روز در مورد فوتبال صحبت و با اين كار خودشان را در رسانه‌ها برجسته مي‌كردند، داريوش مصطفوي، رييس پيشين فدراسيون فوتبال خطاب به اين نمايندگان گفت به جاي دخالت در فوتبال به آب و نان مردم برسيد. حالا ممكن است اين دوستان بگويند ما نصيحت داريوش مصطفوي را آويزه گوش كرديم و ديگر در مورد فوتبال حرف نمي‌زنيم و رفتيم سراغ حل مشكلات مردم، اما همان‌طور كه همه مردم مي‌بينند امروز نه از حجم مشكلات‌شان كاسته شده و نه اوضاع فوتبال بسامان است، بنابراين مي‌توان نتيجه گرفت آن زمان كه برخي نمايندگان مدام در مورد فوتبال حرف مي‌زدند به نفع‌شان بوده و امروز ديگر نفعي در كار نيست. 
مردم از نمايندگان‌شان انتظار دارند در موضوعات اينچنيني ورود كنند. امروز كه تصاوير استاديوم‌هاي نسبتا مخروبه ايران و عدم توانايي مديران فدراسيون در برگزاري يك بازي درست و حسابي در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود و موجبات تمسخر ما را فراهم مي‌آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون