• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4203 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر

صداي مخالف

شورش در ميان جوانان اصولگرا

همزمان با تصويب طرح پيوستن ايران به كنوانسيون منع تامين مالي تروريسم تجمعي درمقابل مجلس توسط مخالفان صورت گرفته كه در آن حميد رسايي نيز به سخنراني پرداخت. با وجود فشارهاي رسانه‌اي جريان مخالف دولت از ابتداي سال اين لوايح تصويب شد. اين اتفاق سرخوردگي زيادي را در ميان نيروهاي وفادار به اصولگرايان ايجاد كرد. عصبانيت ناشي از اين اتفاق موجب شد كه برخي از آنها يادداشت‌هاي تندي را منتشر كنند. سلمان كديور از دانشجويان عدالتخواه و حسين قدياني از روزنامه‌نگاران روزنامه وطن امروز از اين دست بودند.

قدياني كه فرزند شهيد است در يادداشتي نوشت: «پدرم! اگر روزي آمد كه در همين مجلس شوراي اسلامي، شهداي «الي بيت‌المقدس» را هم تروريست خواندند، هيچ تعجب نكن! ما هم قول مي‌دهيم تعجب نكنيم! آري! ما بايد عادت بكنيم به يك جمهوري اسلامي باب دل امريكا كه با وجود افه‌هاي گاه‌گاهش، نظامي كاملا مطيع استكبار جهاني است!»

بعد از تصويب اين لايحه حملات شديد به طور ويژه به سمت علي لاريجاني روانه شد. تا جايي كه برخي از آنها خط فكري خطرناك و خشونت‌آميزي را به نمايش گذاشته بودند. حسين قدياني هم نيز لاريجاني را بي‌نصيب نگذاشت و نوشت: دلم مي‌خواهد با كلمات بازي كنم؛ «اراده‌هاي انقلاب اسلامي» و‌ «اداره‌هاي جمهوري اسلامي»! «روزگار جنگ» و «جنگ روزگار»! و حالا نوبت بوسه بر دستان علي لاريجاني است! نظامي كه خودش به حال خودش و شهداي خودش دل نسوزاند، قطعا لايق همين رييس مجلس است!

او نسبت به برخي رفتارهاي متناقض معترض بود. از همين رو مي‌نويسد: يعني من عاشقتم نظام مقدس جمهوري اسلامي! باز هم از ما ايستادگي بخواه! شوراي نگهبانت صلاحيت فتنه‌گران را تاييد كند، ليكن تو باز هم از ما بخواه كه فتنه را خط قرمز بدانيم! خخخخخ! توي بسيجي چقدر اسگلي كه رفتي جلوي اهرام ثلاثه بهارستان و شعار دادي «عزا، عزاست امروز»! ول كن بابا! كاسه داغ‌تر از‌ آش نشو براي نظام! پس‌فردا همين شعار تو مي‌شود عامل عدم لغو #تحريم! كاش شوراي نگهبان، همان شوراي نگهبان ۹۲ و ۹۶ باشد و موافقت كند با شاهكار مجلس! كاش جنتي و اصحابش اين همه بازي نكنند با ما! به خدا ما گناه داريم!

سلمان كديور نيز در يادداشتي با عنوان «روز عزا است امروز؟» نوشت: حالا منتظرم تا CFT در شوراي نگهبان نيز تاييد شود. آنگاه پازل آنچه هميشه از انديشيدن به آن اكراه داشته‌ام، تكميل مي‌شود و حجت تمام! راستي، دوستاني كه امروز جلوي مجلس در اعتراض تجمع كرديد و شعار داديد! آيا اگر اين معاهده در شوراي نگهبان هم مصوب شود، حاضريد همان جا هم تجمع كنيد و همان شعارها را با صداي بلند فرياد بزنيد و بگوييد «عزا عزا است امروز ...؟»

او همچنين اشاره مي‌كند به جريان جديد نواصولگرايي كه از سوي قاليباف به راه افتاده است. جرياني كه قرار است در آن جوان انقلابي شناخته شود. او با كنايه در حالي كه جوانان عدالتخواه را خطاب كرده، مي‌نويسد: «نه جوان مومن انقلابي، تو پاپتي نيستي؛ آنهايي هستند كه كت و شلوار شيك و ريش ملوس براق انكارد ‌شده و انگشتر عقيق دارند و حالا دارند تلاش مي‌كنند دوشادوش پيرمردهاي فرتوت جناح راست اسلام و انقلاب تازه را از نو‌اصولگرايي سزارين كنند و در جمناخانه‌ها پس بيندازند و زير دستگاه مقدسات پرورش دهند.

آيا هنوز اين درد را احساس نكرده‌ايم؟ نه ... هنوز دوست داريم بوقله باشيم تا درد فهميدن ما را عذاب ندهد. آري ترجيح مي‌دهيم شوكران حقيقت را ننوشيم اما چون كرم ناچيزي در دست و پاي سياست‌زدگي بلوليم و هي دلخوش كنيم كه بله ان‌شاءالله گربه است!»

 

ظريف وزير خارجه كيست؟

حسين شريعتمداري در كيهان و مهدي محمدي از نويسندگان روزنامه وطن امروز در خطي هماهنگ كه ساير رسانه‌ها نيز بازنشر كردند از جمله ظريف كه گفته بود: «نه من نه رييس‌جمهور تضمين نمي‌دهيم تصويب CFT در ايران مشكلات ما را حل كند اما تضمين مي‌دهيم كه اگر چنين نكنيم امريكا مشكلات بيشتري براي ما ايجاد خواهد كرد!» استفاده كرده و به او انتقاد كردند كه شما وزير خارجه ايران هستيد يا امريكا؟ مهدي محمدي نوشت: شما مسوول رفع نگراني‌ها و بهانه‌هاي امريكا هستيد يا حل مشكلات ملت ايران؟ و اساسا آنجا كجاست كه بايد بهانه‌هاي امريكا را به سقف كوبيد و جلوي آن ايستاد؟ حسين شريعتمداري نيز در اين باره نوشت: «مفهوم ديگر سخن آقاي ظريف اين است كه پيوستن به CFT براي حل مشكلي است كه امريكا با آن روبه‌روست و نه مشكلات كشورمان!» اين برداشت كيهان كه گرفتن بهانه از دست دشمن براي رفع مشكل آنهاست احتمالا از سر عصبانيت ناشي از تصويب لايحه CFT صورت گرفته است چرا كه به هيچ عنوان آن جمله چنين معنايي نمي‌دهد. طبيعتا گرفتن بهانه از دست دشمن كه با توسل به آن براي مردم مشكل ايجاد مي‌كند در راستاي منافع ملي است و بهانه دادن به دست ترامپ و نتانياهو خدمت به آنها.

 

تذكر به كيهان و وطن امروز

در جلسه ديروز هيات نظارت بر مطبوعات، روزنامه‌هاي «كيهان» و «وطن امروز» تذكر گرفتند و پرونده آنها به دادگاه ارجاع داده شد. سيدعلاءالدين ظهوريان، دبير هيات نظارت بر مطبوعات، در گفت‌وگويي با ايسنا اين خبر را تاييد كرد و افزود: در جلسه امروز (۱۶ مهر ماه) هيات نظارت بر مطبوعات، گزارش نظارتي درخصوص روزنامه كيهان مورخ هشتم مهر ماه مورد بررسي قرار گرفت و بر اساس تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات، اين روزنامه تذكر گرفت و پرونده آن به دادگاه ارجاع داده شد. همچنين پرونده روزنامه «وطن امروز» در تاريخ ۱۶ مهر ماه بررسي شد و مطابق نظر اعضاي هيات نظارت بر مطبوعات، طبق بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات اين روزنامه تذكر گرفت و پرونده آن براي ادامه بررسي‌ها به دادگاه ارجاع داده شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون