• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4203 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر

نظرات شخصي يك مرد حزبي

عطريانفر، عضو ارشد حزب كارگزاران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران از پيش‌بيني انتخابات 1400 امتناع كرده است اما تلويحا از جهانگيري و لاريجاني به عنوان گزينه‌هاي محتمل اصلاح‌طلبان خبر داده است.

او هرچند بحث از انتخابات آينده را زودهنگام مي‌داند اما از گفتن نام افراد شانه خالي نمي‌كند. به اعتقاد وي «حوزه و حريم انتخابات مانند مِلك مشاع است، به عبارتي تشكيل يك دولت متعلق به همه است، پس بايد به تناسب زمان تصميم بگيريم و اكنون نيز آن برهه فرا نرسيده است. آقاي جهانگيري يكي از كانديدا‌هاي مورد توجه ما است.»

عطريانفر درباره رويكرد فراكسيون اميد در انتخاب رييس مجلس هم گفته است «پيش از اين در قضيه رياست پارلمان به اين نتيجه رسيديم كه لاريجاني گزينه مناسب‌تري است... شانس پيروزي عارف را براي رياست مجلس اندك مي‌دانستيم، حتي با همت همه دوستان فراكسيون اميد عارف نتوانست رأي قاطع بياورد... باورمان اين بود با توجه به شرايط عمومي كشور اگرچه لاريجاني در تيم اصلاح‌طلبان نيست، اما مي‌توان از رويكرد اعتدالي او دفاع كرد.»

او احتمال حمايت اصلاح‌طلبان از لاريجاني را هم بعيد نمي‌داند « هم اگر دوستان اصلاح‌طلب به اين اجماع برسند همگي وظيفه داريم تا از آقاي لاريجاني (براي انتخابات 1400) حمايت كنيم، اما بهتر بود سوال را به اين شكل طرح كنيد كه آيا اصلاح‌طلبان درباره وي به اجماع مي‌رسند؟ بله محتمل است.»

پيش از اين او براي شوراي عالي سياستگذاري هم نوري را گزينه مناسب‌تري نسبت به عارف دانسته بود كه البته بعد از تماس روزنامه اعتماد با ديگر اعضاي شوراي مركزي حزب كارگزاران معلوم شد كسي از اين سخنان وي اطلاعي نداشته است اما در مصاحبه اخير هم باز تكرار كرده است «در بحث شوراي عالي سياستگذاري اختلافاتي وجود دارد و بنده نيز آقاي عبدالله نوري را گزينه مناسب‌تري نسبت به آقاي عارف مي‌دانم، اما به هرحال عبدالله نوري آمادگي براي ورود به شوراي عالي را ندارد!» از نظر او «آقاي عارف يك شخصيت قابل احترام هستند، اما در مجلس شوراي اسلامي رياست فراكسيون اميد به افرادي از جنس حسين مرعشي نياز دارد تا محمدرضا عارف!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون