• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5076 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ آبان

خبرخوان

ايران بيش از ۸۸‌ ميليارد دلار  پول بلوك‌شده دارد
مهرداد عمادي، مشاور اقتصادي در اتحاديه اروپا گفت: ايران تا سال ۲۰۱۹ در ۲۱ كشور سپرده‌هاي بيش از نيم ميليارد دلاري داشته است و در زمان احمدي‌نژاد بيش از ۳۱ ميليارد دلار از سپرده‌هاي خود را به روسيه منتقل و در ازاي آن روبل دريافت كرد. وي در ادامه گفت: در چين در حساب‌هاي مختلف بيش از ۳۰ ميليارد دلار پول داريم و عمده سپرده‌هاي ايران در روسيه است. اين مشاور اقتصادي در ادامه افزود: در مذاكرات وين بر سر ۴ مورد از ۶ موضوع مورد بحث توافق شده است و سوييفت و ۳ كشور اروپايي تاكيد دارند تا ايران به FATF نپيوندد، نمي‌تواند از خدمات بانكي بدون محدوديت استفاده كند. عمادي در آخر گفت: تلاش تيم ايران بايد متمركز بر برداشتن تحريم‌ها از سه بخش انرژي، سيستم بانكي و حمل‌ونقل ايران باشد.


شرايط جديد براي درج آگهي خودرو در فضاي مجازي
قائم‌مقام وزير صمت در امور بازرگاني طي نامه‌اي خطاب به روساي مركز امور اصناف و بازرگانان و اتحاديه كشوري صنف كسب‌وكارهاي مجازي، دستورالعمل ساماندهي آگهي‌هاي الكترونيكي خودرو را ابلاغ كرد. بر اين اساس امكان احراز هويت آگهي‌دهندگان، امكان احراز صلاحيت كسب‌وكاري آگهي‌دهندگان، امكان احراز وجود خودروي آگهي‌شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع‌رساني به كاربران و ايجاد امكان مرتب‌سازي و فيلتر كردن، نمايش مجموع تعداد آگهي‌هاي منتشر‌شده توسط يك آگهي‌دهنده و اعلام روش نظارت و قيمت آگهي‌هاي خودرو اين قابليت‌ها خواهند بود كه بايد توسط سكوهاي درج آگهي خودرو اجرايي شوند. در اين ابلاغيه تاكيد شده است كه مركز امور اصناف و بازرگانان (وزارت صمت) ضمن پيگيري اجراي الزامات فوق توسط سكوهاي درج آگهي خودرو در مهلت‌هاي تعيين‌شده، عملكرد سكوها را ارزيابي و به صورت مداوم گزارش دهد.


محدوديتي براي صادرات فولاد ايران به سوريه نيست
سيدرضا شهرستاني عضو هيات‌مديره انجمن فولاد در خصوص محدوديت دولت سوريه براي صادرات فولاد ايران به اين كشور، گفت: تحريم‌هاي ظالمانه دو كشور ايران و سوريه باعث محدوديت در اين زمينه شده است به نحوي‌كه تحريم‌ها سبب شده از بيش از يك سال پيش صادرات فولاد ايران كه عموما ميلگرد است به سوريه با محدوديت مواجه شود. البته دولت سوريه براي خريد فولاد از ايران هيچ محدوديتي به وجود نياورده است اما محدوديت‌ها بيشتر به مسائل تحريم بازمي‌گردد.


چرا مجلس با دو فوريت لايحه حذف ارز ۴۲۰۰ مخالفت كرد؟
رحمت‌الله نوروزي، عضو كميسيون كشاورزي و منابع طبيعي مجلس با اشاره به اينكه در بودجه سال جاري، اعضاي كميسيون تلفيق در ابتدا به حذف ارز ترجيحي يا همان ارز 4200 تومان راي دادند، گفت: با توجه به نگاهي كه در ميان ساير نمايندگان وجود داشت، راي به ماندن اين ارز گرفته شد. وي از برخي نگراني‌هاي نمايندگان در خصوص حذف ارز ترجيحي گفت و بيان كرد: بخشي از مجلس معتقد است بسترها و ساختارهاي لازم براي اين كار فراهم نيست و به همين جهت نمايندگان به دو فوريت لايحه حذف ارز 4200 توماني راي ندادند زيرا نمايندگان مردم دغدغه و نگراني بابت افزايش قيمت كالاها از جمله گوشت و مرغ و امثال اينها را دارند. عضو كميسيون كشاورزي مجلس با اشاره به چرايي مخالفت مجلس با دو فوريت لايحه حذف ارز ترجيحي گفت: اگر قرار است ارز ۴۲۰۰ حذف شود شايد بهتر باشد كالابرگ به مردم پرداخت شود و يارانه نقدي داده نشود زيرا يارانه نقدي تورم‌زا است.


رشد ۶۴ درصدي پروازهاي عبوري از آسمان ايران
در مهرماه امسال ۱۵ هزار و ۵۵ فقره پرواز عبوري از آسمان ايران ثبت شد كه نسبت به ماه قبل خود ۱۰ درصد و نسبت به ماه قبل‌تر تا ۲۰ درصد افزايش دارد. اين شاخص در شهريور امسال ۱۳ هزار و ۶۰۰ سورتي پرواز بود. مجموع پروازهاي عبوري از آسمان ايران از ابتداي امسال تا پايان مهرماه به ۸۰ هزار و ۹۹۴ پرواز رسيد كه نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۶۴.۳ درصدي را نشان مي‌دهد. شاخص پروازهاي عبوري در خرداد امسال با پرواز ۸ هزار هواپيما از آسمان كشور، كمترين ميزان پروازهاي عبوري را ثبت كرده است.


سفر وزير صمت به سوريه براي باز كردن گِره صادرات خودرو
عليرضا پيمان پاك، رييس كل سازمان توسعه تجارت گفت: كشور سوريه بر اين موضوع تاكيد دارد كه ارزي از كشورش خارج نشود و در قبال واردات كالا به اين كشور، كالا صادر كند. وي پيرامون انتشار خبري مبني بر اينكه سوريه واردات خودرو ايراني را ممنوع كرده است، اظهار كرد: با توجه به اينكه كشور سوريه همچون كشور ما مشكل ارزي دارد، در تلاشند تا خروج ارز از كشورشان اتفاق نيفتد لذا ثبت سفارش قطعات از ايران و كشورهاي ديگر ندارد. وي با بيان اينكه ما بايد به دنبال راهكاري باشيم تا به جاي ارز كالا وارد كنيم، گفت: اگر به جاي ارز، در قبال صادرات، كالا وارد كنيم مشكل برطرف مي‌شود و اين موضوع ربطي به خودرو و غير خودرو هم ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون