• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4930 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت

با برد پر گل مقابل چلسي در فينال

دختران آبي ‌اناري فاتح اروپا شدند

مرضيه حسين‌خاني

 

بارسلونا در فينال ليگ قهرمانان زنان موفق شد چلسي را نابود كند و به نخستين قهرماني خود در اين رقابت‌ها دست يابد. يك گل به خودي در دقيقه يك سپس 3 گل پياپي بازيكنان بارسلونا در نيمه نخست كار آبي‌هاي لندن را ساخت. گل‌هاي دوم تا چهارم بارسلونا در عرض ۳۶ دقيقه به ثمر رسيد. آلكسيا پوتلاس، آيتانا بونماتي و مهاجم نروژي تيم كارولين هانسن گلزنان آبي‌اناري‌ها در فينال بودند. آبي‌اناري‌هايي كه همين دو هفته قبل در لاليگاي اسپانيا با ۲۶ برد از ۲۶ بازي و زدن ۱۲۹ گل و خوردن تنها ۵ گل به مقام قهرماني دست پيدا كردند. 
بارسلونا دو سال پيش در فينال ليگ قهرمانان مقابل ليون حاضر شد و با نتيجه ۴ بر يك شكست خورد. آن زمان اختلافاتي از تيم به گوش مي‌رسيد اما آنها گفتند، مي‌خواهند بيشتر و بيشتر تمرين كنند و برگردند و برنده شوند. صورت‌هاي گريان بازيكنان بارسلونا بعد از شكست سنگين مقابل ليون كه با درخشش آدا هگربرگ رقم خورد در ذهن علاقه‌مندان به فوتبال ثبت شد. با اين حال آنها ياد گرفتند چطور از توفان عبور كنند و خودشان تبديل به توفان جديدي شوند كه تيم‌هاي قاره سبز را تحت تاثير قرار مي‌دهد. 
رسيدن چلسي به فينال ليگ قهرمانان با سختي‌هايي همراه بود. بعد از اينكه هافبك دفاعي تاثيرگذار تيم سوفي اينگل در دقيقه ۱۳ بازي رفت مرحله يك شانزدهم نهايي مقابل اتلتيكو اخراج شد و سخت‌ترين تساوي اين مرحله رقم خورد، چلسي فشار زيادي را تحمل كرد. آنها در بازي برگشت اما دو بر صفر برنده شدند تا در مجموع با پيروزي ۳ بر يك به دور بعد برسند. مهم‌ترين كار چلسي شكستن طلسم وولفسبورگ بود. تيم آلماني در 3 دوره گذشته چلسي را حذف كرده بود. چلسي در مقابل اين تيم در خانه حريف و در آلمان با نتيجه سه بر صفر به پيروزي دست پيدا كرد و با برد دو بر يك در خانه راهي دور بعد شد. 
سپس آنها تبديل به سومين تاريخ ۲۰ ساله مسابقات شدند كه بازي رفت را در مرحله نيمه نهايي واگذار مي‌كند و باز هم راهي فينال مي‌شود. چلسي در دور رفت نيمه نهايي مقابل بايرن مونيخ دو بر يك شكست خورد و در بازي برگشت با به راه انداختن يك آتش بازي بزرگ و زدن ۴ گل به حريف آلماني راهي بازي نهايي شد. نكته جالب اينكه امسال تيم مردان چلسي هم به فينال ليگ قهرمانان راه يافته و آنها بايد مقابل منچسترسيتي قرار بگيرند. 
مسير بارسلونا در راه رسيدن به فينال آسان‌تر بود. آنها بعد از دو برد ۸ و ۹ گله مقابل تيم‌هايي از اسلووني و دانمارك راهي مرحله يك چهارم نهايي شدند. بارسلونا در اين مرحله با حساب ۴ بر ۲ از سد منچسترسيتي گذشت در حالي كه بازي رفت را سه هيچ برد و بازي برگشت را دو بر يك باخت. سنگين‌ترين بازي بارسا مقابل پاري‌سن‌ژرمن بود. تيمي كه توانسته بود ليون، قهرمان ۵ دوره اخير رقابت‌ها را حذف كند. بارسلونا مقابل پي‌اس‌جي با يك تساوي يك- يك و برد سخت دو بر يك در ديدار برگشت در مجموع ۳ بر ۲ پيروز و راهي فينال شد. 
در پايان ليگ قهرمانان زنان، جنيفر هرموسو و فران كيربي از بارسلونا و چلسي مشتركا با زدن ۶ گل خانم گل رقابت‌ها لقب گرفتند. ليكه مرتنز از بارسا هم با ۵ گل دوم شد. هيچ كدام از اين دو بازيكن در فينال موفق به گلزني نشدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون