• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4930 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت

ليگ‌هاي اروپايي در ايستگاه آخر

سوارز اميدهاي رئال مادريد را كشت

گروه ورزش


رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي اروپا به روزهاي پاياني خود نزديك مي‌شود و گرچه تكليف قهرمان سه ليگ مشخص شده، همچنان تنور رقابت‌ها داغ داغ است. اين مسابقات روز‌هاي شنبه و يكشنبه در نقاط مختلف اروپا ادامه پيدا كرد و تيم‌هاي مطرح با رقم زدن اتفاقاتي جالب نتايج قابل توجهي كسب كردند. 

لاليگا؛ سوارز اميدهاي رئال را كشت
در رقابت‌هاي فوتبال اسپانيا و در هفته سي و هفتم، اتلتيكو مادريد صدرنشين به مصاف اوساسونا رفت. سرخ‌پوست‌ها در حالي كه سايه رقيب همشهري را پشت سر خود احساس مي‌كردند موفق شدند در يك بازي نفس‌گير دو بر يك از سد مهمان خود عبور كنند. گل پيروزي بخش شاگردان سيمئونه را لوييز سوارز مهاجم فصل قبل بارسلونا در دقايق پاياني به ثمر رساند. اتلتيكو با اين برد ۸۳ امتيازي شد. رئال مادريد نزديك‌ترين تعقيب‌كننده اتلتيكو موفق شد بيلبائويي را شكست دهد كه از اكثر مدعيان امتياز گرفته بود.
شاگردان زيدان در اين بازي با تك‌گل ناچو به پيروزي دست پيدا كردند و ۸۱ امتيازي شدند. بارسلونا نيز در ادامه روند نااميدكننده‌اش مقابل سلتاويگو با حساب دو بر يك شكست خورد تا حتي روي كاغذ هم شانسي براي قهرماني نداشته باشد و جايگاه سومش هم به خطر بيفتد. البته سويا تيم چهارم هم كه سهميه‌اش را قطعي كرده با ۴ گل مقابل ويارئال شكست خورد. در هفته آخر لاليگا كه يكشنبه هفته آينده برگزار مي‌شود اتلتيكو مهمان وايادوليد است. تيمي كه در رده نوزدهم جدول قرار گرفته و براي برد و فرار از سقوط دست به هر كاري خواهد زد. رئال نيز در يك نبرد سخت بايد مقابل ويارئال قرار بگيرد. تيمي كه فيناليست ليگ اروپاست و در بازي آخر دنبال كسب سهميه دور بعد اين رقابت‌ها خواهد بود. 

لاشامپيونه؛ ليل كار را تمام مي‌كند؟
دومين ليگ از ميان ۵ ليگ معتبر اروپايي كه هنوز تكليفش مشخص نشده فرانسه است و اين بسيار عجيب به نظر مي‌رسد. چرا كه در فصول قبلي پاري‌سن‌ژرمن قبل از هفته‌هاي پاياني جشن قهرماني را برگزار مي‌كرد. در اين فصل ليل موفق به شگفتي‌سازي شده و در فاصله يك هفته مانده به پايان رقابت‌ها با يك امتياز اختلاف نسبت به تيم دوم صدرنشين است. ليل در هفته سي‌وهفتم مقابل سنت‌اتين با تساوي بدون گل متوقف شد. اما پاري‌سن‌ژرمن با برد مقابل رنس به معجزه در هفته آخر اميدوار ماند. در هفته آخر ليگ فرانسه كه يكشنبه دو خرداد برگزار مي‌شود ليل مهمان آنژه تيم دوازدهم جدول است و پاري‌سن‌ژرمن مقابل تيم رده چهاردهمي برس قرار مي‌گيرد. ليل در صورت پيروزي فاتح لاشامپيونه خواهد شد. 

سري آ؛ بفرماي ميلان براي يوونتوس
ايتاليا يكي از نخستين‌ ليگ‌هايي بود كه تكليف قهرمانش مشخص شد. اينترميلان در فاصله سه هفته تا پايان رقابت‌ها نوزدهمين اسكودتوي تاريخش را به دست آورد و به ۹ قهرماني پياپي يوونتوس پايان داد. يوونتوس در اين فصل نه تنها نتوانست از عنوان قهرماني‌اش دفاع كند كه حالا در معرض از دست دادن سهميه هم قرار دارد. با اين حال بانوي پير در ديدار هفته سي‌وهفتم در يك نبرد حيثيتي مقابل اينتر قرار گرفت و توانست در يك بازي پربرخورد و جنجالي با حساب ۳ بر ۲ به پيروزي دست پيدا كند. اما با وجود اين برد آنها همچنان با ۷۵ امتياز پنجم هستند و بايد اميدوار باشند كه اتفاقات هفته آخر به نفع‌شان رقم بخورد. بالاتر از يووه، آتالانتا با ۷۸ و ناپولي و ميلان با ۷۶امتياز قرار دارند. تساوي يكشنبه شب ميلان مقابل كالياري بهترين خبر براي يووه بود. هفته آخر رقابت‌ها كه يكشنبه هفته آينده برگزار مي‌شود تكليف سه سهميه ديگر ليگ قهرمانان فصل بعد را مشخص مي‌كند. شانس بزرگ يوونتوس اين است كه ميلان و آتالانتا بايد به مصاف هم بروند و اين يعني يكي از دو مدعي اصلي سهميه حتما امتياز از دست خواهند داد. ناپولي هم به مصاف ورونا مي‌رود و با توجه به رويارويي ميلان و آتالانتا شانس خوبي براي كسب سهميه خواهد داشت. خود يووه در هفته پاياني مهمان بولونياست. تيمي ميانه جدولي كه نه سوداي سهميه دارد نه با خطر سقوط روبروست. 

پريميرليگ؛ گل رويايي آليسون
براي اميدواري
در هفته سي‌وششم رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس كه هفته قبل قهرمانش مشخص شد، ليورپول توانست با يك گل تاريخي همچنان خودش را در كورس كسب سهميه نگه دارد. در اين هفته منچسترسيتي قهرمان زودهنگام مسابقات در يك بازي پرگل ۴ بر ۳ از سد نيوكاسل گذشت. منچستريونايتد با شكست مقابل لستر سهميه روباه‌ها را قطعي كرد و چلسي با شكست يك- هيچ مقابل آرسنال در دربي شمال لندن رفت روي پوست موز. اما جالب‌ترين اتفاق در بازي ليورپول و وست‌برموويچ رقم خورد. قرمزهاي بندر مرسي‌سايد، در ديدار مقابل تيم سقوط كرده وست‌بروم حسابي دچار مشكل شدند و اين آليسون بكر دروازه‌بان تيم بود كه آنها را نجات داد. آليسون برزيلي در حالي كه تيمش با نتيجه يك بر يك متوقف شده بود در فاصله چند ثانيه تا پايان ۵ دقيقه وقت اضافه روي يك ضربه كرنر جلو كشيد و با ضربه سري تماشايي گل برتري تيمش را به ثمر رساند. با اين گل و كسب سه امتياز ليورپول ۶۳ امتيازي شد و اميدوار ماند به دو هفته آخر. پيش از آليسون آخرين باري كه يك گلر در جريان بازي موفق به گلزني شده بود برمي‌گشت به ۸ سال قبل. فعلا در جدول رده‌بندي انگليس سيتيزن‌ها با ۸۳ امتياز صدرنشين هستند و منچستر با ۷۰ امتياز دوم است. لستر، چلسي و ليورپول هم به ترتيب با ۶۶ ، ۶۴ و ۶۳ امتياز در رده‌هاي سوم تا پنجم ايستاده‌اند. دو هفته پاياني پريمير ليگ روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه همين هفته و يكشنبه هفته بعد برگزار مي‌شود. 

بوندسليگا؛ تكليف همه‌چيز مشخص شد
رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي آلمان در هفته‌هاي پاياني به جز اتفاقات تكراري نظير قهرماني بايرن و نبرد لايپزيش و دورتموند و وولفسبورگ براي كسب سهميه ليگ قهرمانان يك اتفاق ويژه داشت. رابرت لواندوفسكي ماشين گلزني باواريايي‌ها با گلزني در بازي تيمش مقابل فرايبورگ چهلمين گلش را در اين فصل به ثمر رساند و با ركورد افسانه‌اي گرد مولر برابري كرد. لوا بعد از رسيدن به اين ركورد به گرد مولر اداي احترام كرد. البته بمب‌افكن آلماني‌ها اين روزها با بيماري آلزايمر دست و پنجه نرم مي‌كند و بعيد است حتي يادش باشد زماني قفل دروازه رقبا را مثل آب خوردن باز مي‌كرد. بعد از بايرن كه فعلا ۷۵ امتيازي است و قهرمان مسابقات لقب گرفته سه تيم لايپزيش، دورتموند و وولفسبورگ جواز حضور در ليگ قهرمانان فصل بعد را به دست آوردند. در اين بين دورتموند پس از فتح دي‌اف‌بي پوكال يا همان جام حذفي با برتري مقابل لايپزيش، در هفته سي‌وهفتم هم از سد ماينتس گذشت و ۶۱ امتيازي شد. در ديدار مهم هفته هم تيم‌هاي لايپزيش و وولفسبورگ به مصاف هم رفتند كه در نهايت به تساوي دو - دو رضايت دادند. با اين نتيجه لايپزيش ۶۵ امتيازي شد و دورتموند ۶۱ امتيازي. تيم اينتراخت فرانكفورت هم با ۵۷ امتياز و ايستادن در رتبه پنجم صعودش را به ليگ اروپاي فصل بعد قطعي كرد. تنها چيزي كه در هفته پاياني بوندسليگا تعيين تكليف خواهد شد، مشخص شدن چهره تيم‌هاي سقوط كرده به همراه شالكه است. كلن، وردربرمن و آرمينا بيلفلد در خطر سقوط قرار دارند. هفته سي‌وچهارم ليگ آلمان شنبه برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون