• ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4195 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

عدد و رقم

افزايش قيمت نان در استان‌ها

معاون وزير صنعت با بيان اينكه رييس‌جمهور اجازه افزايش سراسري قيمت نان را نداده است، گفت: وي اجازه داده در مراكز استان‌ها افزايش نرخ تا سقف ۱۰ درصد انجام شود. حسن يونس سينكي در خصوص افزايش قيمت نان در كشور گفت: در سال ۹۷ با دستور رييس‌جمهور هيچ دستگاهي اجازه تصميم‌گيري در مورد افزايش ملي قيمت نان را ندارد اما رييس‌جمهور اجازه داده در مراكز استان‌ها با بررسي در ستاد تنظيم بازار و با تاييد شوراي تامين استان‌ها، افزايش قيمت حداكثر تا سقف ۱۰ درصد صورت گيرد، به اين معنا كه شوراهاي تامين استان‌ها و ستادهاي تنظيم بازار اجازه خواهند داشت تا سقف تعيين شده، مجوز افزايش قيمت نان را صادر كنند.

نسبت درآمد مالياتي به ناخالص

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي كشور گفت: متوسط جهاني نسبت وصول مالياتي به درآمد ناخالص ملي 15 درصد است در صورتي كه اين ميزان در ايران بين 6 تا 7 درصد است. نادر جنتي گفت: طبق قانون بايد 100 درصد هزينه‌هاي جاري و تملك سرمايه كشور از محل ماليات تامين شود در حالي كه اكنون حدود 44 درصد هزينه‌هاي جاري كشور از محل وصول ماليات و درآمدهاي مالياتي تامين مي‌شود.

حساب‌هاي در خطر فيس‌بوك

گزارش‌ها حاكي است كه مجرمان سايبري با سوءاستفاده از يك حفره امنيتي موجود فيس‌بوك توانسته‌اند به ۵۰ ميليون حساب كاربري در اين شبكه اجتماعي نفوذ پيدا كنند. اين طور كه گفته مي‌شود هكرها با سوءاستفاده از قابليتي تحت عنوان View As توانسته‌اند به حساب كاربري بيش از ۵۰ ميليون كاربر نفوذ و دسترسي پيدا كنند. اين ضعف امنيتي موجود در فيس‌بوك تاكنون اطلاعات بيش از ۵۰ ميليون نفر كاربر را به سرقت برده و ۴۰ ميليون كاربر ديگر را نيز در معرض خطر قرار داده است.

افت بوليوار در 6 هفته

دولت ونزوئلا با هدف جلوگيري از كاهش شديد ارزش بوليوار اقدام به تزريق دلار به بازار آزاد اين كشور كرد. طي ۶ هفته گذشته ارزش بوليوار در برابر دلار در بازار سياه تنها ۱۹ درصد كاهش يافته است. هر چند كه اين رقم براي تمامي كشورها يك فاجعه است، اما در ونزوئلايي كه با ابرتورم مواجه است، اين بهترين وضعيت از ثبات اقتصادي در ماه‌هاي اخير بوده است.

افزايش صادرات سيب

صادرات سيب در پنج ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هشت برابر شده است. بر اساس آمار گمرك ايران از تجارت خارجي پنج ماهه نخست سال جاري، در اين مدت ۱۴۶ هزار و ۴۸۶ تن انواع سيب تازه و خشك كرده از ايران صادر شده كه ارزش آن به ۶۸ ميليون و ۳۴۲ هزار دلار مي‌رسد. سيب ايران تا پايان مرداد ماه سال جاري به ۲۴ كشور جهان صادر شده كه در اين ميان فدراسيون روسيه با ۲۰ ميليون دلار، افغانستان با ۱۷ ميليون دلار و عراق با 8 ميليون دلار بزرگ‌ترين خريداران سيب ايراني در اين مدت به شمار مي‌روند. به اين ترتيب قيمت متوسط هر كيلو سيب ايراني در اين مدت برابر ۴۶ سنت بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون