• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3916 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۵ مهر

بررسي‌ها نشان داد

بازار شكلات و شيريني تحت تاثير يك دستور

جمشيد مغازه‌اي، دبير انجمن صنفي بيسكويت، شيريني و شكلات با اشاره به اينكه براساس صحبت‌ها قرار بر اين بود اجراي طرح برچسب قيمت كالا يك ماه به تعويق بيفتد و از ابتداي آبان ماه سال جاري در دستور كار قرار گيرد، اظهار كرد: در نهايت و بر اساس دستورالعمل وزير صنعت، معدن و تجارت اين طرح به صورت كلي به تعويق افتاده و زماني براي اجراي آن معين نشده است. در ابتداي امر و بر اساس صحبت‌هاي صورت گرفته قرار بر اين بود اجراي طرح برچسب قيمت كالا در خصوص محصولات تعيين شده از ابتداي مهرماه سال جاري به ابتداي آبان ماه موكول شود، اما در نهايت و براساس بخش‌نامه و دستورالعمل صادر شده مدت زماني براي تبليغ طرح مذكور تعيين نشده است و تصميم بر اين شده تا در ابتداي امر مسائل مختلف مربوط به آن در دست بررسي قرار گيرد. 
انجمن صنفي بيسكويت، شيريني و شكلات آمادگي لازم براي اجراي طرح برچسب قيمت كالا را دارد هرچند اين طرح به منظور شفاف‌سازي بيشتر به تعويق افتاده، اما دلايل تعويق آن با توجه به تصميمات قبلي براي ما به صورت دقيق مشخص نيست. 
دبير انجمن صنفي بيسكويت، شيريني و شكلات در پاسخ به اينكه به دليل ابلاغ مصوبه قبلي برخي محصولات توليد شده بدون برچسب قيمت كالا از واحدهاي توليدي به واحدهاي فروش عرضه شده‌اند، خاطرنشان كرد: با توجه به دو مصوبه قبلي وزراي صنعت، معدن و تجارت و اعلام آمادگي واحدهاي صنفي بايد كالاهاي مربوطه از ابتداي مهرماه سال جاري بدون برچسب قيمت از واحد‌هاي توليدي به واحدهاي فروش عرضه مي‌شد و ما اين مساله را در دستور كار قرار داديم، اما دستورالعمل جديد مبني بر تعويق اجراي طرح حذف برچسب قيمت كالا در تاريخ سوم مهرماه سال جاري به دست ما رسيده است، بنابراين طبيعي است كه چند روز از ابتداي مهرماه سال جاري كالاهاي عرضه شده با نصب برچسب قيمت كالا از واحدهاي توليدي در فروشگاه‌ها عرضه شود. مغازه‌اي ادامه داد: در هر حال با توجه به دستورالعمل اخير وزير صنعت، معدن و تجارت بايد قيمت‌ها بر اساس فاكتور قبلي در اختيار مشتريان قرار گيرد. به واحدهاي توليدي اعلام كرده‌ايم كه مجددا نصب برچسب قيمت كالا را در دستور كار قرار دهند تا ديگر هيچ محصولي بدون برچسب قيمت از واحدهاي توليدي به واحدهاي فروش عرضه نشود. 
هر چند تاريخ دستورالعمل محمد شريعتمداري به عنوان وزير صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با تعويق طرح حذف برچسب قيمت كالا بيست‌ونهم شهريورماه سال جاري بوده است، اما اين دستورالعمل در تاريخ سوم مهرماه سال جاري در اختيار انجمن صنفي بيسكويت، شيريني و شكلات قرار گرفته است. در ابتداي امر قرار بود بر اساس دو ابلاغيه متوالي محمدرضا نعمت‌زاده و محمد شريعتمداري - وزاري صنعت، معدن و تجارت دولت يازدهم و دوازدهم - طرح حذف برچسب قيمت كالا از ابتداي مهرماه سال جاري و براي برخي اقلام كالايي خاص از جمله محصولات صنايع بيسكويت، شيريني، كيك و شكلات، انواع چيپس و اسنك و صنايع سلولزي و بهداشتي، انواع محصولات كنسروي، كمپوت، سس، ترشي، شور، مربا و عسل در نظر گرفته شود كه بنابر دستور شريعتمداري در تاريخ ۲۹ شهريورماه سال جاري اين طرح به تعويق افتاد. بنابراين با توجه به تعويق كلي اجراي طرح حذف برچسب قيمت كالا و عدم تعيين زمان مشخص جهت اجرا يا تصميم‌گيري در خصوص عدم اجراي آن، طرح مذكور كه حاصل ابلاغ دو مصوبه نعمت‌زاده و شريعتمداري طي دو ماه گذشته است بلاتكليف باقي مانده و سرنوشت نامعلومي دارد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون