• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3916 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۵ مهر

كيفرخواست پرونده حقوق‌هاي نجومي صادر شد

گروه سياسي| دادستان تهران در يازدهمين نشست شوراي معاونان دادستاني تهران، از پرونده‌هاي مفتوح در دستگاه قضا گفت. جعفري‌دولت‌آبادي از صدور كيفرخواست در پرونده‌هاي حقوق نجومي خبر داد و اعلام كرد: «اين پرونده‌ها ظرف هفته جاري جهت رسيدگي به دادگاه ارسال خواهد شد». دولت‌آبادي با بيان اينكه در خصوص پرونده‌هاي مرتبط با پزشكان و اساتيد هنوز اتخاذ تصميم نشده، ادامه داد: «در مورد ساير متهمان دريافت حقوق‌هاي نجومي شامل مديران شركت‌هاي بزرگ دولتي، مديران بيمه‌ها و بانك‌ها، كيفرخواست صادر شده است و در مورد پرونده‌هاي مفتوح گروه اخير نيز اتخاذ تصميم خواهد شد». دادستان تهران با تاكيد بر اينكه قوه قضاييه بايد ضمن حفظ استقلال، تحت تاثير جريان‌هاي رسانه‌اي و هيجاني قرار نگيرد و با هر گونه تضييع حقوق بيت‌المال برخورد كند، در خصوص معيار تشخيص حقوق نجومي اظهار كرد: «مبناي اقدام دادستاني دريافت 20 ميليون تومان در ماه بوده و مازاد بر آن، حقوق غيرمتعارف و نجومي محسوب شده است. » جعفري دولت‌آبادي در ادامه به آخرين وضعيت پرونده‌هاي محكومان امنيتي اشاره كرد و در خصوص مهدي خزعلي گفت: «نامبرده از سلامت جسمي برخوردار است و شنبه هفته جاري با همسرش ملاقات داشته است. » جعفري‌دولت‌آبادي در ادامه از محكوميت به حبس تعزيري و مجازات‌هاي تكميلي هفت نفر از محكومان مرتبط با جريان فتنه كه اخيرا در دادگاه انقلاب اسلامي تهران محاكمه شده‌اند خبر داد. 
نبايد كسي جرات ايجاد مزاحمت 
براي مردم را داشته باشد
نكته ديگري كه مورد تاكيد دادستان تهران قرار گرفت، پرونده‌هاي كيفري با موضوع شرارت بود. وي از سرپرستان نواحي خواست كه كشف، تعقيب و رسيدگي به چنين جرايمي را در اولويت كاري قرار دهند و افزود: اينكه كسي جرات ‌كند در حالت مستي چاقو به دست گيرد و اموال مردم را تخريب كند، نشان از پررنگ نبودن حضور پليس و سرپرستان دادسرا در آن منطقه است. اگر اين موضوع براي ما مهم نيست اما براي مردم اهميت دارد و برخورد سريع و قاطعانه با اين افراد ضروري است لذا در پرونده‌هاي موضوع شرارت بايد حساسيت وجود داشته باشد تا كسي جرات نكند در معابر عربده‌كشي كرده و براي مردم ايجاد مزاحمت كند. وي به عنوان مثال به حادثه‌اي كه هفته گذشته در منطقه تهرانپارس رخ داد و عده‌اي مست با عربده‌كشي به تخريب خودروهاي مردم اقدام كردند، اشاره و در خصوص اين پرونده گفت: متاسفانه بازپرس كشيك متهمان را با قرار تامين كيفري خفيف آزاد كرد كه تصميمي نامتناسب بود و با پيگيري مجدد، متهمان دستگير شدند. 
جامعه دچار خشم‌هاي ناگهاني است 
به گزارش ميزان، جعفري‌دولت‌آبادي به چند فقره قتل خانوادگي كه اخيرا در تهران و برخي استان‌ها رخ داده اشاره كرد كه از جمله قتل پنج نفر از اعضاي يك خانواده در منطقه قلهك و همچنين قتل دو فرزند توسط پدر در تهرانپارس بود و در برخي استان‌ها نمونه‌هاي مشابه رخ داد. اين حوادث نشان مي‌دهد كه جامعه ما دچار خشم‌هاي ناگهاني شده و ضرورت ورود جامعه‌شناسان، روان‌شناسان اجتماعي و كارشناسان ديني احساس مي‌شود.   
اعلام جرم عليه مدير شبكه تلگرام
دادستان تهران همچنين در ادامه با بيان اينكه عليه مديريت تلگرام اعلام جرم شده و اين پرونده به ناحيه امور بين‌الملل دادسراي تهران ارجاع شده است، افزود: اينكه شبكه تلگرام خود را تابع قوانين غربي‌ مي‌داند، مانع از رسيدگي به اين اعلام جرم نخواهد بود. به موجب اين اعلام جرم، شبكه تلگرام علاوه بر ارايه خدمات به گروه‌هاي تروريستي از جمله گروه داعش، به بستر مناسب براي فعاليت ساير گروه‌هاي مجرمانه سازمان‌يافته تبديل شده و ارتكاب جرايم هرزه‌نگاري كودكان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترويج كرده و تسهيل كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون