• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5885 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر

چيستي نبوت

انتشارات فرزان روز دست به انتشار گروهي از كتاب‌ها تحت عنوان «مجموعه جهان اسلام» مي‌كند. هدف از تدوين مجموعه جهان اسلام آشنايي خواننده غيرمتخصص با وجوه متنوع اسلام از طريق ارايه متوني قابل اعتماد و نيز برطرف كردن سوءبرداشت‌هايي است كه امروزه عليه مسلمين در جهان و نيز درباره نقش آنان در تاريخ رواج دارد. در كتاب‌هاي اين مجموعه مضمون‌هايي مرتبط با مسلمين و غيرمسلمين پوشش داده شده است. زبان آنها ساده، حجم آنها كم و مطالب آنها از مقولاتي است كه بر آنها تحقيق شده است. كتاب‌هاي اين مجموعه مي‌تواند براي خواننده به منزله آغازي باشدكه انگيزه بخش او براي كاوش بيشتر در حوزه مربوط قلمداد مي‌گردد. «حضرت محمد (ص) و پيام‌هاي الهي»، سومين عنوان از مجموعه‌اي خواندني، علمي و تحقيقي است كه به گونه‌اي ساده، مختصر و مصور درباره تاريخ تمدن اسلامي گردآوري شده است. نويسنده اين كتاب استفان برگ (Stephen Burge)، معاون پژوهشي ارشد در واحد مطالعات قرآني در موسسه مطالعات اسماعيلي لندن و كشيش منصوب شده كليساي انگلستان است. او دكتراي مطالعات اسلامي را از دانشگاه ادينبورگ به دليل تحقيقاتش در مورد متكلم و فقيه قرن پانزدهم، السيوطي، دارد. اين كتاب شامل هفت فصل است كه به ترتيب عبارتند از:
  1- پيامبر كيست؟ 2- تدوين شرح حال حضرت محمد (ص)  3- گذشته نبوت، آينده نبوت 4- بعثت  5- رسالت نبوي 6- پيامبر انعطاف‌پذير 7- ميراث پيامبر
نويسنده در اين كتاب به اين مساله پرداخته است كه اساسا پيامبر بودن به چه معنا است؟ و انبيا به عنوان واسط ميان جهان مافوق مادي، براي مومنان چه معنايي مي‌دهند؟ همچنين اين كتاب به كساني كه به اديان غير مومن‌اند و باور ندارند، اين امكان را مي‌دهد تا براي تفحص در دين اسلام و شيوه‌هاي برخورد مسلمانان با پيامبر خود به نوعي درك و تلقي محققانه برسند و در مقياس كلان‌تر نيز چگونگي برخورد پيروان اديان با انبيا و پيام‌هاي الهي‌شان را دريابند.  «حضرت محمد (ص) و پيام‌هاي الهي»، نوشته استفن برگ با ترجمه خشايار بهاري در 192 صفحه به همت انتشارات فرزان روز منتشر شده است كه همچنان در دسترس علاقه‌مندان به مطالعات ديني و اسلامي قرار دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها