• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5885 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر

سيري‌هاستوت «داستان‌هاي ارواح» را مي‌نويسد

روايت همسر پل آستر از او

همسر پل آستر كتابي درباره او مي‌نويسد.
گاردين گزارش داد كه سيري‌هاستوت، نويسنده امريكايي در حال نوشتن كتابي درباره خاطراتي است كه از همسرش، پل آستر، نويسنده فقيد و جهان‌آوازه امريكايي دارد.
هاستوت در اين باره كه چه بخشي از اين كتاب تاكنون نوشته شده، توضيح داده است كه تاكنون ۱۲۰ صفحه از خاطرات خود را درباره زندگي با نويسنده «سه‌گانه نيويورك» نوشته و عنوان كتابش را نيز «داستان‌هاي ارواح» گذاشته است.
هاستوت به تازگي در گفت‌وگويي كه با «سايت آنلاين» آلماني انجام داده، از آغاز نوشتن اين كتاب، مدت كوتاهي بعد از درگذشت نويسنده گفت: چند روز پس از مرگ پل شروع به نوشتن خاطراتي درباره او كردم. آن را «داستان‌هاي ارواح» ناميدم و تاكنون ۱۲۰ صفحه دارم.
اين ‌نويسنده همچنين در اين باره به گاردين گفت: پس از دفن او در گورستان گرين وود در بروكلين در ۳ مه، شروع به نوشتن خاطرات من و او، درباره «ما» كردم و نوشتنش به اين دليل نبود كه مي‌خواستم اين كتاب را بنويسم، بلكه نياز فوري به نوشتن آن داشتم. اجبار به نوشتن پس از مرگ يك فرد محبوب منحصر به من نمي‌شود. آخرين كتاب او با عنوان «مادران، پدران و ديگران» مجموعه‌اي از مقالاتي است كه او پس از درگذشت مادرش نوشته است.
او افزود: چيزي درباره مرگ وجود دارد كه انگيزه نوشتن را در نويسندگان ايجاد مي‌كند. نوشتن در يك صفحه خالي با صحبت حضوري با شخصي متفاوت است. چيزي در آن صفحه وجود دارد، آن فضاي خالي كه صميميت ايجاد مي‌كند چيزي كه در گفت‌وگوي زنده با يك انسان وجود ندارد.
اين نويسنده ۶۹ ساله افزود: حالم خوب است. من براي شوهرم غصه مي‌خورم، اما همان‌طور كه هميشه به دوستان مي‌گويم من افسرده نيستم. اما مي‌ترسم، چون از زماني كه او درگذشت، فقط درباره سوگ و فقدان خوانده‌ام.
هاستوت اميدوار است تا اوايل سال آينده نگارش «داستان‌هاي ارواح» را به پايان برساند.
همسر پل آستر كه در مينه‌سوتا به دنيا آمد، داراي مدرك دكترا از دانشگاه كلمبياست. او پس از انتشار اولين رمان خود با عنوان «چشم‌بند» در سال ۱۹۹۲، به نوشتن رمان‌هاي متعددي از جمله «آنچه دوست داشتم»، «تابستان بدون مردان» و «دنياي شعله‌ور» (كه سال ۲۰۱۴ وارد فهرست بلند جايزه من بوكر شد) ادامه داد. اين دو نويسنده سال ۱۹۸۱ با هم آشنا شدند و سال بعد ازدواج كردند. آنها يك فرزند دختر دارند و تا زمان درگذشت آستر با هم در بروكلين، نيويورك زندگي مي‌كردند.
پل آستر ۳۰ آوريل 2024 در ۷۷ سالگي به دليل عوارض ناشي از سرطان ريه درگذشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها