• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5809 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۱ تير

باز هم VAR و باز هم وعده‌هاي روي هوا!

شما تعريف ناكارآمدي هستيد!

حسابش از دست‌مان در رفته! منظور وعده‌هاي مهدي تاج و فدراسيون فوتبال براي آوردن VAR به كشور و بعد فراموش كردن اين وعده‌ها است.

به گزارش روزنامه اعتماد، انتهاي فصل گذشته بود كه مديران فدراسيون فوتبال با قاطعيت تمام از برگزاري ليگ برتر فصل آينده از ابتدا با VAR گفتند. درست مثل دفعات پيش كه وعده مي‌دادند كه از فلان هفته يا نيم‌فصل يا بهمان مقطع كمك‌داور ويدیويي خواهيم داشت.

ما هم گرچه چشم‌مان آب نمي‌خورد اما با توجه به صحبت‌هاي وزير ورزش كه قول داده بود VAR مي‌آيد و گفته بود اين مساله تامين اعتبار هم شده و پولش به حساب فدراسيون نشسته با خودمان گفتيم شايد اين بار بالاخره اتفاقي بيفتد! ولي گويا باز هم كور خوانده بوديم.

در روزهاي گذشته به صورت زيرپوستي زمزمه‌هايي در مورد مشكلات ورود VAR به ايران در رسانه‌ها شنيده مي‌شد و حالا مشخص شده تمام آنها آماده‌سازي براي خبر اصلي بوده است: اينكه ليگ امسال هم با VAR استارت نمي‌خورد و احتمالا از هفته پنجم قرار است اين تكنولوژي وارد كشور شود!

روز گذشته علي تارقلي‌زاده مدير امور بين‌الملل فدراسيون فوتبال در نشست خبري خود با اشاره به استفاده از سيستم كمك داور ويديويي براي فصل پيش روی ليگ برتر فوتبال اعلام كرد تا هفته اول و دوم ليگ برتر امكان استفاده از VAR وجود نخواهد داشت. تارقلي‌زاده توضيح داد كه قرار نيست عدم استفاده از VAR از هفته چهارم عبور كند!

بعد از آن هم مهدي تاج رييس فدراسيون فوتبال كه براي برگزاري انتخابات هيات فوتبال استان فارس به اين استان سفر كرده بود وعده سابقش را به يك شكل ديگر مطرح كرد و گفت: VAR حتما به فصل آينده ليگ برتر خواهد رسيد! رييس فدراسيون فوتبال مشخص نكرد منظورش از رسيدن VAR به فصل آينده چيست. چرا كه فصل آينده يك بازه زماني نزديك به 10 ماهه را در بر مي‌گيرد و اگر كمك داور ويدیويي به هفته آخر ليگ بعد هم برسد حرف تاج درست از آب در مي‌آيد!

مجموعه اينها را كه بگذاريم كنار هم به جمع‌بندي‌اي مي‌رسيم كه بارها در همين روزنامه به آن اشاره كرديم. اينكه فدراسيون فوتبال تعريف ناكارآمدي است! چطور مي‌شود براي انجام يك كار ساده كه تازه پولش را يك جاي ديگر در اختيارتان قرار داده اين همه معطل كنيد؟ چطور خجالت نمي‌كشيد از اين همه وعده‌اي كه مي‌دهيد و به راحتي زيرش مي‌زنيد؟ تارقلي‌زاده مي‌گويد دو هفته اول VAR نيست. بعد مي‌گويد اين نبودن قرار نيست بيش از چهار هفته طول بكشد! واقعا خودتان مي‌فهميد چه مي‌گوييد؟ واقعا مشخص است داريد چه كار مي‌كنيد؟

يك بار محمد دادكان به درستي خطاب به شما گفت اگر بلد نيستيد كار كنيد خب برويد! وزارت ورزش پول را جور كرده آن هم در اين وضعيت سخت اقتصادي و در اختيار فدراسيون قرار داده و در حالي كه ليگ هم 12 خرداد به پايان رسيده و تا 25 مرداد استارت نمي‌خورد، مديران اين نهاد ناكارآمد مي‌آيند و باز تحقق وعده خود را به تعويق مي‌اندازند و بازه زماني‌اش را فراخ‌تر مي‌كنند.

قبلا اشاره كرده بوديم كه به هر حال با فشار رسانه و كمك وزارت ورزش و ايكس و ايگرگ بالاخره VAR وارد كشور مي‌شود اما سياهه كارنامه مديران فدراسيون تا ابد تغييري نخواهد كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون