• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5076 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ آبان

گزارش تصويري از مبارزه كادر درمان و بيماران با كرونا در بيمارستان‌هاي اهواز

پشت اين پنجره خفاش ‌ است

امين نظري

قرار است از اين هفته هر پنجشنبه در اين صفحه مجموعه عكسي از يك عكاس مستند ايراني چاپ كنيم. اسم صفحه را گذاشته‌ايم عكس نوشت. تلاش مي‌كنيم هر عكاس را با مجموعه‌اي منسجم معرفي كنيم. البته كه شرايط چاپ عكس در روزنامه ممكن است محدوديت‌هايي براي مجموعه‌ها ايجاد كند. با اين حال ما تلاش‌مان را مي‌كنيم به بهترين شكل مجموعه به نمايش دربيايد. نظر و پيشنهاد شما مي‌تواند براي بهتر شدن صفحه به ما كمك كند. 


با شیوع ویروس کرونا در ایران از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون بیش از ۶۴ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد، ۵ هزار مرگ در استان خوزستان بوده است. بیمارستان‌های خوزستان از زمان شیوع کرونا تاکنون چهار پیک را پشت‌سر گذاشته و کادر درمان در همه پیک‌ها در خط مقدم مبارزه با این ویروس و خدمات‌دهی به بیماران مبتلا به کرونا حضور داشته‌اند، اما به دلیل کمبود نیرو و امکانات در بیمارستان‌های خوزستان شرایط برای کادر درمان بسیار دشوارتر از دیگر مناطق کشور بود و وضعیت به جایی رسید که ريیس هیات مدیره نظام پرستاری اهواز اعلام کرد: «نسبت پرستار به تخت در اهواز نصف استاندارد کشوری است.»
خوزستان به دلیل هم‌مرز بودن با کشور عراق در بحث شیوع کرونا شرایط بسیار ویژه‌ای را تجربه کرد و گسترش سوش انگلیسی کرونا بیمارستان‌های خوزستان را مملو از جمعیت کرد و وضعیت را به جایی رساند که تعداد فوتی‌های خوزستان حدود ۹ درصد فوتی‌های کل کشور شد. با گذشت زمان و حاد شدن وضعیت ابتلای مردم به کرونا در خوزستان، شرایط برای کادر درمان بسیار دشوارتر شد و بسیاری از کادر درماني بیمارستان‌ها به این ویروس مبتلا شدند و برخی نیز جان خود را از دست دادند.
اين عكس‌ها رتبه برگزيده مجموعه عكس خبري نشان سال عكس مطبوعاتي شد

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون