• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5010 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۶ شهريور

شروع دوباره فعاليت‌هاي يك سالن تئاتري

وزير ارشاد به هنرمندان قول بسته حمايتي داد

خانه نمايش مهرگان  فعاليت  خود  را آغاز كرد
سارا داروفروش، مدير خانه نمايش مهرگان از شروع فعاليت‌هاي اين تماشاخانه خبر داد و يادآور شد تاكنون درخواستي براي اختصاص واكسن به گروه‌هايي كه در تماشاخانه اجرا دارند، مطرح نشده است. سارا داروفروش، مدير خانه نمايش مهرگان درباره بازگشايي اين تماشاخانه به خبرنگار مهر گفت: تماشاخانه‌هاي دولتي كه همچنان تعطيل هستند اما چون فعاليت ما به شكل خصوصي و خودگردان است و حمايتي هم از طرف دولت نشده‌ايم و از طرف ديگر به اين فكر مي‌كنيم كه جامعه هم نيازمند تفريح فرهنگي و هنري است از اين رو فعاليت‌مان را آغاز كرده‌ايم. بليت‌فروشي نمايش‌ها آغاز شده و خانه نمايش مهرگان از روز گذشته دوم شهريورماه رسما فعاليت خود را آغاز كرده است. با وجود شرايط پيش‌آمده اما همچنان تماشاگر خودمان را داريم و با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي به كارمان ادامه مي‌دهيم. نمي‌شود كه تا مدت طولاني همه ‌چيز را مسكوت نگه داشت و بايكوت كرد.
درگذشت پيشكسوت موسيقي گيلان
داريوش عليزاده يكي از پيشكسوتان موسيقي گيلان در سن ۸۴ سالگي درگذشت. به گزارش ايسنا، اسماعيل پورعليزاده با نام هنري «داريوش عليزاده»، نوازنده برجسته سنتور و پيشكسوت موسيقي گيلان به دليل كهولت سن در ۸۴ سالگي بدرود حيات گفت و روز گذشته در قطعه هنرمندان تازه آباد رشت به خاك سپرده شد. به دليل شرايط كرونا از سوي خانواده ايشان تصميم بر اين شد كه هيچ مراسمي فعلا برگزار نشود.داريوش عليزاده در طول فعاليت هنري خود افزون بر ۵۰ آهنگ ساخته است كه از جمله آنان «آب، آب، سپيدرود»، «قسم»، «تره قربان»، «قطار»، «پاييزدل»، «نامه»، «پنبه رسه»، «بازگشت»، «مريم»، «آتش دل»، «پروانه»، «فريده»، «سفر كرده»، «ليلا»، «جام بلا»، «گوشه نگير»، «تي توبه»، «تنگامه»، «پورگمه كم ايشتاو»، «بسوخته سينه»، «تي عاشقم»، «گول آبجي»، «گول پري»، «خورشيدا چي بيگيفته»، «ده زمستان بوشو»، «من بميرم نواشون»، «انتظار»، «زخم زبونات» و... است. مرحوم داريوش عليزاده فعاليت هنري خود را از كودكي آغاز كرد و سال‌ها عضو شوراي موسيقي صدا و سيماي گيلان بود. زنده‌ياد عليزاده با به‌جا گذاشتن بيش از ۵۰ اثر موسيقيايي با خوانندگاني بنام همچون فريدون پوررضا و ناصر مسعودي همكاري داشته است. بسته حمايتي حوزه‌هاي فرهنگ، هنر و رسانه براي جبران خسارت‌هاي كرونا به زودي آماده مي‌شود نخستين جلسه شوراي مديران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح روز جمعه با حضور محمدمهدي اسماعيلي و معاونان، مديران، رييسان سازمان‌ها و مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌ها (وبيناري) در محل سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد.
وزير ارشاد به هنرمندان قول  بسته حمايتي داد
بسته حمايتي حوزه‌هاي فرهنگ، هنر و رسانه براي جبران خسارت‌هاي كرونا به زودي آماده مي‌شود. به گزارش «اعتماد» به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ارشاد، اسماعيلي در اين جلسه با اشاره به برخي خسارت‌هاي ناشي از كرونا بر فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري تاكيد كرد: به زودي بسته ويژه حمايت از حوزه‌هاي فرهنگ، هنر و رسانه براي جبران خسارت‌هاي ناشي از اين ويروس آماده و پس از بررسي‌هاي همه‌جانبه و جمع‌بندي لازم، بسته حمايتي آماده و تمهيد ضروري براي اجراي آن درنظر گرفته مي‌شود.وزير ارشاد دولت سيزدهم در ادامه با اشاره به اهميت ضرورت توجه بر مرجعيت سياست‌گذاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: مرجعيت اين وزارتخانه بايد تقويت شود و اين موضوع بايد مورد توجه قرار بگيرد. اسماعيلي در بخش ديگر سخنان خود به برخي اقدام‌ها و فعاليت‌هاي وزارتخانه در بخش‌هاي مختلف هم اشاره كرد و گفت: فعاليت‌هاي جاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با كمترين وقفه ادامه خواهد داشت. وزير ارشاد در پايان گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري در مناطق مرزي و كم‌برخوردار مهم است و وضعيت ادارات كل استان‌ها از نظر ساختاري و منابع بودجه محدوديت‌هاي جدي دارد كه در اين دوره مورد توجه قرار مي‌گيرد و اقدام‌هاي مهم در اين راستا در دستور كار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون