• ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4195 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

روايت روزهاي پس از مادريد

تزلزل در امپراتوري رونالدو

علي كربلايي

 

 

كريستيانو رونالدو تابستان امسال خبرسازترين چهره فوتبال جهان بود و با انتقالي جنجالي از رئال مادريد به يوونتوس پيوست. سرگذشت روزهاي پس از مادريد او اما سرگذشت متفاوتي نسبت به دورانش در برنابئو است. او حالا رسما عنوان «بهترين بازيكن جهان» را بعد از سه سال از دست داده و در تيم قهرمان اروپا هم بازي نمي‌كند. جايزه پوشكاش با وجود اينكه كاملا حق گل تاريخي او بود، به محمدصلاح رسيد تا رونالدو بعد از سال‌ها هيچ جايزه انفرادي مهمي را در طول يك سال دريافت نكند. اما اينها بزرگ‌ترين مشكلات كريستيانو رونالدو نيستند. با وجود ترك مادريد، روز به روز هواداران رونالدو اضافه مي‌شد و او با گسترش امپراتوري خودش هتل‌هايش را از ماديرا تا ينگه دنيا افتتاح مي‌كرد. برند او ارزش بيشتري نسبت به هميشه پيدا كرده و با انتقال او به يوونتوس، تعداد دنبال‌كنندگان اين تيم به شكل قابل‌توجهي افزايش يافت. متعاقب اين اتفاق ارزش سهام يوونتوس هم به بالاترين سطح خود رسيد و يك رشد تعجب‌آور داشت. حالا اما انگار اين امپراتوري عريض و طويل در حال تزلزل است.

اتفاقي خارج از زمين فوتبال دنياي كريستيانو را سياه كرده است. روز گذشته يك خبر كه به شايعه شبيه بود در مهم‌ترين خبرگزاري‌هاي دنيا منتشر شد. خبر تجاوز رونالدو به كاترين مايورگا، زن 34 ساله امريكايي كه جهان فوتبال را در شوك فرو برد. خبري كه در رسانه‌ها منتشر شد متني بود كه در ادامه مي‌خوانيد: «زني ساكن لاس‌وگاس مدعي شده كه رونالدو همان كسي است كه در سال ۲۰۰۹ در يك هتل به او تجاوز كرده است. اين زن براي نخستين‌بار نام و هويت واقعي خود را در اختيار نشريه «اشپيگل» آلمان قرار داده است. اين زن امريكايي كاترين مايورگا نام دارد و ۳۴ ساله است. وكيل اين زن اكنون اعلام كرده است كه مسووليت پرونده تجاوز كريستيانو رونالدو به اين زن برعهده دادگاهي در نوادا قرار گرفته است. سايت «اشپيگل» در خبري كه در اين باره منتشر كرده نوشته است كه رونالدو مبلغ ۳۷۵ هزار دلار به اين زن پرداخت كرده مشروط به آنكه اين زن درباره اين پرونده سكوت كند. گفته مي‌شود كه اين زن با وجود آن، خواستار پيگيري موضوع توسط وكيل خود شده است. او گفته است كه رونالدو پس از تجاوز به او گفته كه او ۹۹ درصد آدم خوبي است ولي نمي‌داند چرا يك درصد او مشكل دارد. كريستيانو رونالدو اتهام تجاوز را تكذيب كرده... اين در حالي است كه بر اساس گزارش «اشپيگل » خود رونالدو در جريان تحقيقات اعتراف كرده كه مايورگا چند بار نه گفته و خواستار پايان رابطه با او بوده است.»

رونالدو شايد نماد عشق و وفاداري نباشد، اما الگوي ميليون‌ها كودك در سرتاسر دنياست و اين خبر از اين جهت اهميت بيشتري پيدا مي‌كند. كريستيانو در يك سرازيري افتاده و اوضاعش اصلا مساعد نيست. پسر بد منچستر، لقبي بود كه روزهاي ابتدايي كريستيانو رونالدو در يونايتد به او داده بودند. او مدام در محله‌هاي بدنام منچستر ديده مي‌شد و الكس فرگوسن اين موضوع را برنمي‌تابيد. نقل است كه فرگوسن در مدت چند‌ماه با كريستيانو جوري برخورد كرد كه او تبديل به انسان متفاوتي شد. پس از آن رونالدو ديگر درمحله‌هاي بدنام شهر ديده نمي‌شد و زندگي حرفه‌اي‌ رونالدو تبديل به يك الگو براي تمام كودكان با استعداد شده بود؛ الگويي كه در 33 سالگي بهترين بازيكن جهان شده بود و بعد از مستندي كه از زندگي او منتشر شد، افراد زيادي سعي مي‌كردند دقيقا مانند او زندگي كنند تا مانند او موفق شوند. با وجود اينكه هر انساني داراي عقل و شعور است، اما خوب مي‌دانيم كه كودكان و نوجوانان به راحتي تحت تاثير الگوهاي‌شان قرار مي‌گيرند و حالا كريستيانو در عرض يك شب از يك الگوي خوب تبديل به يك الگوي بد شده است. مردي كه نوشيدني الكلي نمي‌نوشيد و همواره به زندگي سالم معروف بود، به قول خودش خطاب به آن زن 34 ساله «يك درصد از وجودش» آدم بدي است و اين يك درصد براي آدمي در حد او قابل چشم‌پوشي نيست.

قصد نداريم به شايعات بپردازيم، اما در مورد فرزند اول كريستيانو رونالدو، يعني كريستيانو جونيور كه اغلب او را مي‌شناسند هم شايعات زيادي مطرح است و هيچ‌كس مادر او را نمي‌شناسد. پيش‌تر هم شايعاتي بود كه رونالدو چند پرونده اخلاقي را با پرداخت حق‌سكوت حل و فصل كرده. احتمالا يكي از پرونده‌هايي كه گفته مي‌شد با پول حل و فصل شده، همين پرونده كاترين مايورگا بوده. مايورگا كه كسي از شغل و زندگي‌اش اطلاعاتي ندارد، بعد از دريافت حق‌سكوت از رونالدو شكايت كرده و يك پرونده كامل و قابل استناد براي ستاره يوونتوس درست كرده كه سخت بتوان از دست آن فرار كرد. بايد ديد در نهايت چه اتفاقي رخ مي‌دهد و قاضي امريكايي براي اين پرونده چه حكمي صادر مي‌كند. زندگي رونالدو به حكم دادگاه بستگي دارد. يك پرونده به اين بزرگي و در اين ابعاد، مي‌تواند سهام يوونتوس را همان‌طور كه بالا رفته بود پايين‌ بياورد. برند رونالدو دچار ضربه‌اي جبران‌ناپذير مي‌شود و همه‌چيز دگرگون مي‌شود. امپراتوري كريستيانو رونالدو در آستانه فروپاشي قرار دارد و احتمالا شاهد يكي از بزرگ‌ترين جنجال‌هاي تاريخ فوتبال خواهيم بود. شايد شاهد يكي از بزرگ‌ترين رسوايي‌هاي افراد مشهور در تاريخ باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون