• ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4195 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

افشاني: نياز به افزايش ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني داريم

شهرداري تهران مي‌خواهد اورژانس هوايي راه‌اندازي كند

سيدمحمدعلي افشاني، شهردار تهران در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان با اشاره به لزوم توجه به سكونت در ساختمان‌هاي بدون پايان كار گفت: سازندگان و خريداران اين ساختمان‌ها مقصر هستند و با اين حال بعد از حوادث در چنين شرايطي انگشت اتهام به سمت شهرداري مي‌رود، اين در حالي است كه بسياري از اين ساختمان‌ها به دليل عدم رعايت ضوابط آتش‌نشاني پايان كار ندارند.

محمدعلي افشاني در اين مراسم كه در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد، اظهار كرد: خدمات شما آتش‌نشانان در شهر همواره با احساس مسووليت بالا همراه بوده است و هميشه با رشادت‌هاي‌تان براي حفظ جان و مال مردم از جان و هستي خود مي‌گذريد.

شهردار تهران اضافه كرد: سازمان آتش‌نشاني يكي از سازمان‌هايي است كه مردم به آنها اعتماد و اميد دارند. وي در مورد ورود نردبان‌هاي جديد به ناوگان آتش‌نشاني گفت: اين چند نردبان كه امروز رونمايي شد هديه ما به شما آتش‌نشانان است زيرا شما عشق و آرزوي‌تان نجات مردم است و براي اين كار نياز به تجهيزات نوين داريد تا بتوانيد هم براي نجات جان مردم استفاده كنيد و هم جان خود را حفظ كنيد چرا كه حفظ جان خودتان مهم‌ترين سرمايه اجتماعي است. افشاني در ادامه گفت: براي ورود اين چهار نردبان حداقل ۱۰ بار در دولت و با رييس بانك مركزي و وزير صنعت، معدن و تجارت جلسه‌هايي برگزار كرديم و همچنين از آقاي يزداني هم بايد تشكر كنم كه بسيار پيگير بودند تا بالاخره گشايش ارزي صورت گرفت و خوشبختانه اين گشايش پيش از اتفاقات اخير رخ داد و اگر اين‌گونه نمي‌شد با مشكلات بسياري روبرو مي‌شديم. وي با اشاره به لزوم اضافه شدن تجهيزات جديد به سازمان آتش‌نشاني گفت: هر چه در اين زمينه سرمايه‌گذاري كنيم منجر به افزايش سرمايه انساني و مالي خواهد شد. بنابراين توسعه ايستگاه‌ها و تجهيزات مورد اهميت است؛ همين طور يكي ديگر از برنامه‌هاي شهرداري ايجاد اورژانس هوايي است. وي افزود: وظيفه ما ساماندهي امكانات دستگاه‌هاي عضو در مديريت بحران است و علاوه بر آن در تلاش به افزودن امكاناتي كه بتوانيم در مواقع ضروري در حوادث از آنها استفاده كنيم، هستيم. افشاني در مورد سكونت در ساختمان‌هايي كه پايان كار ندارند، گفت: انتظار ما از مردم اين است كه با خدمتگزاران خود همكاري داشته باشند. اينكه مردم را عده‌اي وادار به خريد ساختمان‌هايي بدون پايان كار مي‌كنند يعني تاييد عدم رعايت استانداردهاي ايمني در شهر. مردم بايد در اين زمينه همكاري كنند. يكي از دلايل عدم صدور پايان كار براي ساختمان‌ها رعايت نكردن ضوابط آتش‌نشاني در آنهاست. وقتي هم كه اتفاقي در اين ساختمان‌ها صورت مي‌گيرد، انگشت اتهام به سمت شهرداري مي‌رود در حالي كه سازنده ساختمان و خريدار مقصر هستند. سازندگان موظف به رعايت حداقل استانداردهاي ايمني در ساختمان هستند.

همچنين افشاني در حاشيه مراسم روز آتش‌نشان در جمع خبرنگاران در مورد ورود تجهيزات جديد به سازمان آتش‌نشاني تهران گفت: شش نردبان جديد به سازمان آتش‌نشاني اضافه شده كه چهار نردبان ۶۴ متري است و با توجه به اينكه يك نردبان ۶۴ متري ديگر نيز از پيش در سازمان بود تعداد اين نردبان‌ها به پنج عدد رسيده و همچنين يك نردبان ۵۶ متري نيز اضافه شده است . وي با بيان اينكه با توجه به گستردگي شهر تهران و افزايش جمعيت نياز به افزايش ايستگاه‌ها داريم، درمورد برج‌هاي ناايمن و سكونت شهروندان در اين برج‌ها نيز اظهار كرد: مردم نبايد در برج‌هايي كه پايان كار ندارند، ساكن شوند.ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون