• ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4195 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

خبر كوتاه

شانس اسكار «همه مي‌دانند»

استوديو فوكس فيچرز اعلام كرد: فيلم «همه مي‌دانند» ساخته اصغر فرهادي براي جا نماندن از رقابت اسكار، ۳۰ نوامبر به صورت محدود در امريكا اكران مي‌شود. به گزارش مهر و به نقل از رپ، استوديو فوكس فيچرز روز جمعه ۲۸ سپتامبر اعلام كرد: تريلر روانشناسانه اسپانيايي‌زبان «همه مي‌دانند» به كارگرداني اصغر فرهادي ۸ فوريه ۲۰۱۹ روي پرده مي‌رود. اين استوديو همچنين اعلام كرد براي آنكه فيلم شانس شركت در رقابت اسكار را داشته باشد در تاريخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸ به صورت محدود در امريكا اكران مي‌شود.

با روي پرده رفتن اين فيلم در امريكا «همه مي‌دانند» امكان حضور در اسكار ۲۰۱۹ را به دست خواهد آورد اما در بخش رقابت اصلي اسكار كه شامل همه بخش‌ها از بهترين فيلم تا بخش‌هاي فني مي‌شود، حضور در اين رقابت مي‌تواند شانسي براي دريافت اسكار از سوي بازيگران فيلم يعني پنه لوپه كروز و خاوير باردم باشد.

فوكس فيچرز ماه مه‌ امسال در زمان نخستين نمايش فيلم در جشنواره كن امتياز اين فيلم را به دست آورد و امتياز پخش فيلم را در كشورهاي ايالات متحده امريكا، كانادا، نيوزيلند، آفريقاي‌جنوبي، هند، كشورهاي آسيايي و خاورميانه غير از ايران به دست آورده است. فيلم در نخستين نمايش خود در جشنواره كن از سوي منتقدان تحسين شد.

 

آهنگ‌هاي ناتمام «لئونارد كوهن» در يك آلبوم جديد

آدام كوهن فرزند «لئونارد كوهن»، خواننده امريكايي از انتشار آلبوم مجموعه قطعات ناتمام پدر درگذشته‌اش خبر داد. به گزارش ايسنا و به نقل از تلگراف، لئونارد كوهن، شاعر، رمان‌نويس، خواننده و ترانه‌سراي كانادايي كه در نوامبر سال ۲۰۱۶ و در ۸۲ سالگي درگذشت، پيش از مرگ، كار روي يك آلبوم موسيقي جديد را با پسرش، كه تهيه‌كننده موسيقي است، آغاز كرده بود و حالا پسرش اعلام كرده مشغول تكميل اين قطعات ناتمام است و انتظار مي‌رود آلبوم جديد سال آينده ميلادي منتشر شود.

بنا بر گفته آدام كوهن آخرين آلبوم موسيقي پدرش لحني كاملا متفاوت با ديگر آثارش دارد.

لئونارد كوهن كه تا ۳۳ سالگي تصميم به خواندن و ترانه‌سرايي نگرفته بود، در دهه ۱۹۶۰ ميلادي از شهر مونترال كانادا در صحنه هنري پديدار شد. او تا قبل از انتشار آلبوم اول خود به عنوان شاعر و نويسنده شناخته شده بود. كوهن با ترانه‌هايي از جمله «تا انتهاي عشق با من برقص»، «سوزان»، «هله‌لويا» و «بدرود ماريان» به شهرتي جهاني دست يافت. آلبوم «من مرد تو هستم» در سال ۱۹۸۸ از نظر تجاري موفق‌ترين آلبوم او شناخته شد. اين خواننده در مراسم اعطاي جوايز موسيقي «گرمي» سال ۲۰۱۰ در لس‌آنجلس جايزه يك عمر دستاورد هنري را دريافت كرد. «افكار قديمي»، «مشكلات محبوب» و «تو سياه‌ترش مي‌خواهي» سه آلبوم آخر اين هنرمند بودند كه به ترتيب در سال‌هاي ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ روانه بازار و با استقبال فراواني روبه‌رو شدند.

همچنين آخرين كتاب شعر نوشته لئونارد كوهن با نام «شعله» نيز كه شامل مجموعه شعرهاي منتشر نشده و منتخبي از اشعار موجود در يادداشت‌هاي اوست نيز به زودي و از تاريخ دوم اكتبر منتشر مي‌شود.

 

فيلم جديد «پولانسكي» با حضور بازيگر اسكاري

رومن پولانسكي از ساخت جديدترين فيلمش با بازي ژان دوژادرن، بازيگر فرانسوي برنده اسكار خبر داد.

به گزارش ايسنا و به نقل از هاليوود‌ريپورتر، اين كارگردان لهستاني كه بيش از چهار دهه است تحت تعقيب امريكايي‌ها قرار داد در جديدترين پروژه سينمايي خود فيلم «من متهم مي‌كنم» با بازي ژان دوژاردن، بازيگر برنده اسكار براي فيلم «هنرمند» را مقابل دوربين مي‌برد.

اين فيلم جاسوسي كه قرار است، مرحله فيلمبرداري آن در ادامه سال در شهر پاريس آغاز شود، روايتگر داستان واقعي زندگي آلفرد دريفوس، افسر ارتش فرانسه است كه به اشتباه و به جرم جاسوسي براي آلمان‌ها در دهه ۱۸۹۰ ميلادي محكوم و پس از گذشت چند سال بي‌گناهي وي ثابت مي‌شود. ژان دوژاردن در فيلم «من متهم مي‌كنم» در نقش افسر ضدجاسوسي بازي مي‌كند كه بي‌گناهي دريفوس را اثبات مي‌كند. نقش آلفرد دريفوس را لوئيس گارل بازي خواهد كرد. پولانسكي توسعه پروژه ساخت اين فيلم را از 6 سال پيش آغاز كرده و رابرت هريس رمان‌نويس انگليسي كه در سال ۲۰۱۰ در فيلم «سايه‌نويس» با پولانسكي همكاري داشت، نگارش فيلمنامه «من متهم مي‌كنم» را بر عهده دارد. عنوان فرانسوي فيلم «J’Accuse» برگرفته از نامه معروفي است كه اميل زولا، نويسنده مطرح فرانسوي در حمايت از دريفوس و با انتقاد شديد از دولت فرانسه نوشت و پس از آن به يك سال زندان نيز محكوم شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون