• ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4195 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

غش كردن كيهان به سمت كره‌شمالي

روزنامه كيهان در سرمقاله روز شنبه خود بعد از ماه‌ها سكوت بار ديگر تاكيد كرده كه مسير كره‌شمالي درست است و اين كشور از «برجام درس عبرت» گرفته است.

كيهان در سال گذشته به گونه‌اي رفتار مي‌كرد كه گويي ايران بايد كره شمالي را الگوي خود قرار دهد. تا آنجا كه حتي خودش مي‌نويسد ديگران از تعبير «غش كردن كيهان به سمت كره شمالي» براي آنها استفاده كرده بودند. اما بعد از عقب‌نشيني فاحش كره شمالي در مقابل ترامپ و در نهايت ديدار رهبران دو كشور در سنگاپور به سكوتي خودخواسته فرو رفته بود.

حالا كيهان بدون اشاره به اينكه كره شمالي مركز آزمايش هسته‌اي خود را در مقابل ديدگان خبرنگاران منهدم كرد، مي‌نويسد:

برجام كمك بزرگي به پيونگ‌يانگ كرد و متاسفانه ايران عزيز شد عبرت كره‌شمالي! نحوه مذاكره ما با امريكايي‌ها بر سر توان هسته‌اي‌مان، نه فقط براي كره‌شمالي كه براي خيلي‌ها درس عبرت شد، اما براي اين جماعت عبرت نشد.

وضعيتي كه امروز در آنيم، نتيجه همين شكل مذاكره كردن است. امروز برجام هست، اروپا هم به ما مي‌خندد، امريكا هم (به زعم مدعيان اصلاحات)، منزوي شده و نمي‌تواند در شوراي امنيت عليه ما جو‌سازي كند، قطعنامه‌اي هم عليه ما صادر نمي‌شود. خب اينها همه خوب و عالي. اما نتيجه؟ آقايان! دلار در همين فضاي دوستي و اعتماد! به مرز 20 هزار تومان رسيده. برجام و مذاكره و خنده و حمايت‌هاي زباني كه قادر به كنترل قيمت سيب زميني و گوجه‌فرنگي نباشند به لعنت خدا هم نمي‌ارزد، مي‌ارزد؟!

جعفر بلوري در اين سرمقاله معتقد است كه منظور آنها روش مذاكره است و در اين باره مي‌نويسد: «ممكن است مثل سابق با استناد به يكي دو جمله از اين وجيزه دوباره بنويسند كه كيهان به سمت كره‌شمالي غش كرد كه اينجا هم مي‌گوييم، موضوع اصلا «كشور» نيست، «روش» مذاكره است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون