• ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4194 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

حاجي دليگاني: روسيه به تعهداتش عمل نكرد

موضوع FATF همچنان يكي از مهم‌ترين موضوعاتي است كه نمايندگان فراكسيون ولايي با آن مخالفند و در رسانه‌ها در حال گفت‌وگو درباره آن هستند. تنها لايحه باقي مانده يعني پيوستن ايران به كنوانسيون تامين مالي تروريسم قرار است اوايل اين هفته به مجلس برود و احتمالا سرنوشتي شبيه مابقي سه لايحه پيدا خواهد كرد و با تصويب مجلس از آن خارج شود. از آنجا كه مخالفان نگران اين لوايح هستند، حجم سخنراني‌ها و مصاحبه‌ها در اين باره روز به روز بيشتر مي‌شود.

اما در موضعي‌گيري عجيب، حسينعلي حاجي‌دليگاني روسيه را نيز متهم به بدعهدي كرده است. اين موضوع‌گيري از آنجا عجيب است كه آنها هميشه مدعي بودند روسيه همواره در كنار ايران است و يكي از متحدان استراتژيك ايران است. اين عضو پايداري مجلس در محاسبه با فارس و در پاسخ به اينكه چرا روسيه نيز همكاري با ايران را منوط به خروج ايران از ليست سياه كرده به جلسه مهم علي لاريجاني و رييس حفاظت اطلاعات سپاه اشاره كرده، مي‌گويد: نكته ديگري كه در اين جلسه از سوي وزير اطلاعات و معاون وزير امور خارجه مطرح شده اين است كه آنها در اين جلسه گفته‌اند روس‌ها و اروپايي‌ها از ما خواسته‌اند و به ما گفته‌اند شرط همكاري ما با شما اين است كه شما به FATF بپيونديد كه در پاسخ به اين موضوع بايد گفت كه اروپايي‌ها و روس‌ها اگر تاكيد دارند يا اينكه توصيه مي‌كنند ما به FATF بپيونديم به خاطر ما نيست بلكه براي اين است كه مي‌خواهند اين مساله براي خودشان نتيجه‌اي داشته باشد و اين توصيه آنها به خاطر تسهيل در روابط بانكي‌ ما يا اينكه بخواهد كمكي به ما شده باشد، نيست.»

عجيب‌تر اينكه او روس‌ها را نيز همتراز با اروپا به بدعهدي متهم كرده مي‌گويد: «اين نوع توصيه را در مورد برجام هم انجام مي‌دادند و همه آنها اعم از روسيه و كشورهاي اروپايي بيان مي‌كردند كه اگر شما به برجام ملحق شويد و آن را امضا كنيد دست ما باز است كه در همه جا از شما دفاع و به شما كمك كنيم و حال مي‌بينيم الان كه امريكايي‌ها از برجام خارج شده‌اند وظيفه‌اي كه به عهده داشتند و تعهداتي كه داده بودند در برجام نسبت به ما انجام ندادند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون