• ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4194 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

موج‌سواري كيهان روي سخنان روحاني

روزنامه كيهان روز پنجشنبه با تكرار ادعاهاي خود در زمينه FATF به بخشي از سخنان روحاني اشاره كرد و مدعي شد كه روحاني حرف‌هاي كيهان را تاييد كرده است.

اين روش كيهان در مورد ادعاهاي خود كه بخشي از حرف‌هاي روحاني را به عنوان سند تاييد منتشر مي‌كند، مسبوق به سابقه است. كما اينكه در مورد مسائلي مانند وقايع 88 هم تكرار شده بود. كيهان در اين باره نوشت: در حالي تعدادي از رسانه‌هاي زنجيره‌اي به گزارش روز دوشنبه كيهان مبني بر اينكه «تصويب FATF خيانت به خون شهداي اهواز» است حمله كرده‌اند كه رييس‌جمهور كشورمان سه‌شنبه شب در مجمع عمومي سازمان ملل متحد ضمن تاييد محتواي اين گزارش گفت: «چرا هيچ يك از ‌كشورهاي تامين‌كننده مالي گروه‌هاي تروريستي ضد مردم ايران نه تنها مورد مواخذه قرار نمي‌گيرند بلكه تشويق و تسليح هم مي‌شوند؟»

كيهان بدون اينكه توجه كند اگر آنچه مي‌گويند در مورد رديابي مالي حماس و حزب‌الله صادق است چرا در مورد ديگران صادق نيست، مي‌نويسد: «بزك‌كنندگان FATF در داخل كشور به اين سوالات پاسخ دهند؛ در حال حاضر كارگروه FATF كجاست؟! چرا با تامين‌كنندگان مالي تروريست‌هاي الاحوازيه برخورد نمي‌كند؟! چرا برخوردي با قاتلان 17 هزار شهيد ايراني كه مورد حمايت فرانسه قرار دارد، انجام نمي‌دهد؟! آيا امريكا، انگليس و فرانسه خبر ندارند سركردگان و اعضاي اين گروهك‌ها در كدام خيابان از كدام شهرهاي اروپا و امريكا اقامت دارند؟! چرا FATF فقط براي مقابله با سپاه قدس و حزب‌الله لبنان و محور مقاومت كه كمر گروهك تكفيري تروريستي داعش را شكسته، ساخته شده است؟!»

گفتني است استفاده كيهان از خون شهداي اهواز در حالي صورت مي‌گيرد كه لوايح مرتبط با FATF در نهادهاي بالادستي نظام (از جمله شوراي عالي امنيت ملي) و جلسه‌اي كه ميان رييس قوه قضاييه و نمايندگان شوراي نگهبان و رييس اطلاعات سپاه برگزار شد بررسي و سپس با راي قاطع در مجلس به تصوبب رسيد. البته اين رويه كيهان را در مورد برجام نيز شاهد بوديم. توافقنامه‌اي كه كيهان آن را ننگين مي‌خواند و معتقد بود: ترامپ آن را پاره نخواهد كرد» چون در صورت پاره شدن ايران از قيد و بند آن نجات پيدا مي‌كند. اما بعد از خروج ترامپ از توافق به روي خودش نياورد كه چرا ايران همچنان به تعهداتش پايبند بود و اين روند تا چه اندازه توانسته به كشور كمك كند. همچنين گفتني است رييس‌جمهور در روز سوال نمايندگان از او در صحن علني گفته بود براساس توافق ايران بخشي از محروميت‌هاي خود (از جمله ممنوعيت خريد تسلحات نظامي) را طي كرد و خروج از توافق همه‌چيز را به نقطه صفر برمي‌گرداند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون