• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

عددنوشت

مسكن مهرهاي واگذار شده
از حدود ۸۱ هزار واحد مسكن مهر پرديس تاكنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح شده و تا ميلاد امام حسن مجتبي (ع) در ماه مبارك رمضان ۳ هزار واحد ديگر تحويل متقاضيان خواهد شد. شركت عمران شهرهاي جديد قول داده واحدهاي بلامعارض مسكن مهر را تا پايان دولت يازدهم تحويل دهد. در اين خصوص با توجه به افزايش وام مسكن مهر از ۳۰ به ۴۰ ميليون تومان كه شامل تمام واحدهاي مسكن مهر پرديس نيز شد، پروژه به صورت شبانه‌روزي فعال است و پيمانكاران به سرعت در حال آماده‌سازي واحدها هستند. بعد از آنكه سال گذشته افتتاح‌هايي در فازهاي ۱۱ و ۸ شهر جديد پرديس صورت گرفت، شنيده‌ها حاكي از آن است كه در آينده نزديك ۱۷۰۰ واحد در فاز پنج و ۳۰۰۰ واحد در يكي ديگر از فازها بهره‌برداري مي‌شود. همچنين در فاز ۸ شاهد افتتاح خواهيم بود. البته با توجه به فعاليت همه‌جانبه در پرديس امكان افتتاح همزمان در بسياري از فازها وجود دارد.


رشد مسافران هوايي
 شركت فرودگاه‌ها از رشد ۱۵ درصدي اعزام و پذيرش مسافران و رشد ۱۰ درصدي
نشست و برخاست هواپيما در فروردين ماه امسال خبر داد. بر اساس آمارهايي كه اين شركت ارايه كرده است، در فروردين سال ۹۶، ۳۷ هزار و ۶۹۵ سورتي پرواز در فرودگاه‌هاي ايران انجام شده كه در جريان آن چهار ميليون و ۶۹۷ هزار و ۴۹۹ مسافر جابه‌جا شده‌اند. بر اين اساس در اين ماه نشست و برخاست هواپيما در فرودگاه‌هاي ايران رشدي ۱۰ درصدي و اعزام و پذيرش مسافر رشدي ۱۵ درصدي را به ثبت رسانده است. همچنين در اين مدت بيش از ۵۱ ميليون و ۲۲۷ كيلوگرم بار در فرودگاه‌هاي ايران جابه‌جا شده كه در قياس با مدت مشابه سال قبل افزايشي ۱۶ درصدي را نشان مي‌دهد. در طول اين مدت بيش از ۲۹ هزار پرواز مربوط به پروازهاي داخلي شده و در جريان آن بيش از سه ميليون و ۵۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند. در پروازهاي داخلي رشدي ۱۱ درصدي در نشست و برخاست و ۱۸ درصدي در پذيرش مسافر به ثبت رسيده است.

سهم GDP در ماليات
رييس سازمان امور مالياتي از افزايش درآمدهاي مالياتي در دولت تدبير و اميد خبر داد و گفت: توليد ناخالص ملي از محل درآمدهاي مالياتي در برنامه ششم توسعه بايد به ۱۱ درصد افزايش يابد. سيدكامل تقوي‌نژاد از دريافت ۷۸۰ ميليارد تومان ماليات توسط واحدهاي صنفي خبر داد و گفت: سال گذشته از محل فرار مالياتي توانستيم پنج هزار ميليارد تومان ماليات كسب كنيم. وي ادامه داد: در بند سياست‌هاي سازمان مالياتي، مقام معظم رهبري تاكيد بر كاهش اتكاي كشور به درآمدهاي نفتي دارند و ماليات‌ها بايد نقش اساسي‌تري را در تعيين درآمدهاي دولت داشته باشند. جهت‌گيري دولت تدبير و اميد نيز بر همين مبنا بود و جمعا هشت درصد GDP كشور به ماليات اختصاص دارد كه در افق برنامه ششم توسعه بايد به ۱۱ درصد افزايش يابد.

رشد سرمايه‌گذاري صنعتي
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با اشاره به استقبال سرمايه‌گذاران به حضور در شهرك‌ها و نواحي صنعتي، از رشد 47درصدي حضور فعالان اقتصادي در اين مناطق صنعتي طي دو ماه اخير خبرداد. علي يزداني با اشاره به شعار امسال و تاكيد مقام معظم رهبري بر توليد و اشتغال افزود: امسال با سرمايه‌گذاري‌هاي جديدي كه در شهرك‌ها و نواحي صنعتي صورت مي‌گيرد بيش از 130 هزار شغل جديد ايجاد مي‌شود. وي با اشاره به روند صعودي سرمايه‌گذاري در شهرك‌هاي نواحي صنعتي خاطرنشان كرد: در سال 96 با گذشت دو ماه از ابتداي سال تعداد 150قرارداد جديد سرمايه‌گذاري در شهرك‌هاي نواحي صنعتي منعقد شده است؛ اين درحالي است كه اين تعداد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 50 قرارداد بيشتر شده است. مقايسه آمار سال گذشته و سال جاري از رشد 9 برابري از نظر مساحت حكايت دارد و اين موضوع تاييدي بر بهبود فضاي كسب وكار در كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون