• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5887 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان

اخبار

محكوميت بخشدار شهرستان قدس در پرونده ضرب و شتم خبرنگار

شعبه 1059 دادگاه كيفري دو تهران (ويژه رسيدگي به جرايم كاركنان دولت) پس از رسيدگي به پرونده ضرب و جرح عمدي يك خبرنگار توسط بخشدار مركزي شهرستان قدس، اين مسوول دولتي را مجرم شناخت و به پرداخت ديه محكوم كرد. رسيدگي به اين پرونده از اواخر تير امسال و به دنبال طرح شكايت حسين كاظمي، خبرنگار غرب استان تهران از رضا حيدري، بخشدار مركزي شهرستان قدس در دستور رسيدگي ويژه دادگستري شهرستان قدس قرار گرفت.

شاكي كه در يكي از اتاق‌هاي شهرداري قدس و در حضور يكي از كارمندان توسط بخشدار هدف ضرب و جرح ناگهاني قرار گرفته بود هنگام طرح شكايت در دادستاني شهرستان قدس گفت: «چندي قبل و در راستاي وظايف حرفه‌اي‌ام، گزارشي در‌خصوص ساخت و سازهاي غيرمجاز در شهرستان قدس نوشته بودم. بنابراين براي پيگيري اين موضوع و مطالبات مردمي به شهرداري شهرقدس مراجعه كرده بودم. پس از ورود به اتاق انفورماتيك، روي صندلي نشسته بودم كه ناگهان بخشدار شهرستان قدس با چهره‌اي عصباني وارد اتاق شد و در اقدامي عجيب و باور نكردني ناگهان به من حمله و مرا مورد ضرب و جرح قرار داد.»

او پس از ناسزاگويي و ضرب و شتم گفت كه كارهاي ما به خودمان مربوط است و نيازي به دخالت شما نيست.

خبرنگار مضروب در ادامه گفت: «لحظاتي بعد و همزمان با حضور كارمندان شهرداري در اتاق، از زير مشت و لگدهاي بخشدار بيرون كشيده شدم كه همان موقع متوجه شدم از ناحيه بيني و دهان دچار خونريزي شده‌ام. بنابراين پس از تنظيم صورت جلسه‌اي كه در شهرداري و توسط يكي از كارمندان كه شاهد ماجرا هم بود به دادگستري مراجعه كرده و خواستار رسيدگي فوري به موضوع و برخورد قاطع قانوني با بخشدار هستم.»

بدين‌ ترتيب پس از ثبت شكايت و با دستور دادستان شهرستان قدس، تيمي از ماموران انتظامي، مسوول تحقيق در اين باره شدند. ضمن اينكه دادستان شهر قدس نيز به دليل اهميت موضوع و براي بررسي ميداني به محل حادثه مراجعه كرد و به گفت‌وگو با شاهد نزاع وجمع‌آوري ادله پرداخت. سپس شاكي را براي بررسي تخصصي به پزشكي قانوني معرفي كرد.

همزمان با انتشار و بازتاب خبر ضرب و شتم خبرنگار فعال در غرب استان تهران به دست بخشدار مركزي شهرستان قدس، معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز پيگيري جدي و فوري ماجرا را در دستور كار قرار داد.

به دنبال تحقيقات مقدماتي و تخصصي در دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 28 تهران و صدور كيفرخواست، پرونده با دستور سرپرست مجتمع قضايي كاركنان دولت تهران به شعبه 1059 ارجاع وقاضي يوسف الماسي، دادرس دادگاه كيفري دو تهران، رسيدگي به پرونده را در دستور كار قرار داد. در جلسه دادگاه شاكي، ضمن تاكيد بر اظهارات قبلي‌اش خواستار محكوميت متهم شد. در ادامه نيز متهم منكر اتهام درگيري و ضرب و شتم خبرنگار شد. اين درحالي بود كه شاهدان واقعه در جلسات مختلف تحقيق با صراحت اعلام كردند كه شاهد درگيري بخشدار با خبرنگار و ضرب و شتم وي بوده‌اند.

دادگاه پس از پايان رسيدگي و به استناد محتويات موجود در پرونده، اظهارات شاكي و مطلعان و نظريه پزشكي قانوني، متهم را در‌خصوص ايراد ضرب و جرح عمدي مجرم شناخته و او را به پرداخت ديه شاكي محكوم كرد؛ راي صادره نيز قطعي است.


زورگيري با چاقو و قمه در پارك سرخه حصار

پسر جوان با همدستي جوان افغان با چاقو و قمه از دختران و پسران جوان در پارك سرخه‌حصار زورگيري و گاهي آنها را با چاقو مجروح مي‌كرد، اما سرانجام دستگير شدند. تحقيقات براي دستگيري اين دو زورگير خشن از حدود 6‌ ماه قبل توسط پليس آغاز شد. ماجرا از اين قرار بود كه چند دختر و پسر جوان براي تفريح به پارك سرخه‌‌حصار در شرق تهران رفته بودند كه دو مرد جوان كه چاقو و قمه در دست داشتند، سر رسيدند و با تهديد دست به زورگيري خشونت‌آميزي زدند. دزدان طلا و جواهراتي را كه همراه آنها بود، گرفتند و حتي گوشواره‌ها را از گوش‌هاي‌شان كشيدند و در‌حالي كه چند نفر از جوانان را مجروح كرده بودند، فرار كردند.

به‌ دنبال اين حادثه تحقيقات پليس براي شناسايي زورگيران آغاز شد. در ادامه، افراد ديگري نيز به شاكيان اين پرونده اضافه شدند. آنها نيز با اعلام مشخصات اين دو زورگير مدعي شدند وقتي براي تفريح به پارك سرخه‌حصار رفته بودند طعمه زورگيري‌شان شدند.

آخرين طعمه زورگيران، دختر و پسري جوان بودند كه در محلي خلوت در پارك توسط اين دو زور‌گير قمه ‌به دست غافلگير شده بودند. آنها به ‌زور وسايل باارزش دختر و پسر جوان ازجمله جواهرات دختر را سرقت كرده و در حال فرار بودند كه با داد و فرياد و درخواست كمك آنها چند نفر از شهروندان متوجه ماجرا مي‌شوند و تلاش مي‌كنند زورگيران را دستگير كنند. در اين كشمكش مردم موفق شدند يكي از زورگيران را دستگير كنند، اما دومين نفر كه از اتباع بود موفق به فرار شد. متهم در اعترافاتش گفت: «من و همدستم هر دو بيكار بوديم و اعتياد داشتيم. يك روز به‌ طور اتفاقي در پارك با يكديگر آشنا شديم و تصميم گرفتيم دست به سرقت بزنيم. دو نفري به جاهاي خلوت پارك مي‌رفتيم و از دختران و پسران جوان زورگيري مي‌كرديم و با اين شگرد بيش از 10 فقره سرقت انجام داده‌ايم.» در شرايطي كه تحقيقات از اين متهم ادامه داشت ماموران پي بردند زورگير افغان در شرايطي كه در يك درگيري خياباني مصدوم شده بود، دستگير شده است. به اين ترتيب او نيز تحت بازجويي قرار گرفت و به زورگيري‌هاي خشن در پارك سرخه‌حصار اعتراف كرد. هم‌اكنون دو متهم در بازداشت به‌سر مي‌برند و تحقيقات براي كشف جرايم احتمالي‌شان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون