• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5887 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان

زير پوست حوادث

دستگيري فرزند زوج ميانسال در پرونده قتل همسايه

يكشنبه 22 مهر ماه امسال، مرگ مشكوك يك مرد جوان در فشافويه به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش شد. با اعلام اين خبر، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ به محل حادثه اعزام شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي در محل حادثه جسد مرد جواني را مشاهده كردند كه بر اثر ضربات چاقو به قتل رسيده بود، بررسي‌هاي اوليه نشان داد كه مقتول در نتيجه يك نزاع در ساختمان مسكوني توسط زن و شوهري كه همسايه‌اش بودند، قرباني جنايت شده است. كارآگاهان در نخستين گام با انجام اقدامات اطلاعاتي، هويت افرادي را كه در درگيري بودند، شناسايي كردند و متوجه شدند كه آنها قصد فرار دارند. كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پايتخت، پس از دريافت اين اطلاعات مهم، اين زن و شوهر را در يك عمليات منسجم بازداشت كردند. تحقيقات ابتدايي از اين زن و شوهر نشان مي‌داد مقتول و متهمان به‌خاطر مسائل ساختماني با يكديگر درگير شدند كه زن ابتدا مرد همسايه را هدف ضربه آجر قرار داده است و همسرش در ادامه با چاقو، دست به اين جنايت هولناك زده است. پس از پايان تحقيقات ميداني در صحنه جرم، تيم جنايي ماموريت يافتند با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي، بررسي‌هاي خود را در رابطه با اين نزاع مرگبار ادامه دهند. اين زن و شوهر در تحقيقات مدعي شدند كه پسر 23ساله‌شان در درگيري حضور داشته و او باعث قتل مرد همسايه شده است كه همين سرنخ مهم كافي بود تا اين متهم در يك‌قدمي بازداشت قرار بگيرد. كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ پس از اظهارات متهمان، تجزيه‌ و تحليل‌هاي اطلاعاتي را آغاز كردند و پس از رديابي تردد پسر جوان در فشافويه او را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند. پسر جوان در جريان تحقيقات مقدماتي به شركت در درگيري مرگبار اعتراف اما عنوان كرد ضربه مرگبار را به مقتول وارد نكرده است.

 

دستبرد ۵ ميلياردي عروس به خانه مادرشوهر در تهران

چندي قبل زن ميانسالي به يكي از كلانتري‌هاي شمال تهران مراجعه كرد و هنگامي كه مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: «به‌همراه خانواده براي تفريح به گيلان رفتم اما وقتي كه پس از چند روز به خانه بازگشتم، متوجه شدم اموال باارزشم از جمله طلاها، 2500 يورو و 300 دلار به ‌همراه گذرنامه، سند مالكيت خودرو، دسته‌چك و فيش حج تمتع به ‌ارزش تقريبي 5 ميليارد تومان به سرقت رفته است.» پس از ثبت شكايت و تشكيل پرونده در دادسرا، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي وارد عمل شدند و براي تحقيقات ميداني پاي در صحنه جرم گذاشتند اما ازآنجايي كه درِ خانه بدون تخريب و با كليد باز شده بود، فرضيه سارقي آشنا مطرح شد. تيم پليسي با بررسي دوربين‌هاي مداربسته اطراف ساختمان موردنظر، لحظه ورود و خروج سارق را مشاهده كردند. شاكي در اين مرحله از تحقيقات متهم را شناسايي كرد و گفت: «سارق بسيار شباهت زيادي به عروسم دارد اما پسرم چند ماه قبل مدعي شده بود كه او براي تحصيل به ايتاليا رفته است!» در ادامه تحقيقات، پليس با بررسي سوابق ورود و خروج عروس شاكي به اين نتيجه رسيد كه او از كشور خارج نشده است و با اقدامات فني نيز مشخص شد كه او در زمان وقوع سرقت در همان محلي كه جرم رخ داده، حضور داشته است. تيم پليسي پس از دريافت اين اطلاعات مهم، با هماهنگي‌هاي لازم با مرجع قضايي راهي خانه سارقان آشنا شدند و پس از تعقيب و مراقبت‌هاي نامحسوس پسر شاكي را دستگير كردند اما زن جوان قبل از رسيدن كارآگاهان خانه را ترك كرده بود. كارآگاهان با بررسي افراد مرتبط با متهمان، يكي از دوستان خانوادگي اين زوج را شناسايي كردند كه در همراهي با عروس شاكي در فروش اموال مسروقه نقش داشته است، اين فرد نيز دستگير شد و حدود 210 گرم طلاي سرقتي از او كشف شد، همچنين در جريان بازجويي‌ها مشخص شد كه 5 قطعه سكه طلا توسط زن جوان فروخته شده و مبلغ 108 ميليون تومان از اين طريق به دست آمده است. تيم تحقيق در گام آخر متوجه شدند كه زن جوان پس از ترك خانه‌اش راهي خانه عموي خود در يكي از روستاهاي غرب كشور شده است كه متهم در مسير با ايجاد ترافيك مصنوعي دستگير و به اداره پليس منتقل شد. در بررسي‌ها حدود 210 گرم طلاي سرقتي از عروس شاكي كشف شد و تحقيقات نشان داد كه بخشي از پول حاصل از فروش طلاها به حساب‌هاي بانكي مختلف و همچنين كيف پول ديجيتال او واريز شده است. زن جوان در ابتدا منكر جرم خود بود اما پس از اينكه متوجه شد شوهرش به سرقت اقرار كرده است، چاره‌اي جز بيان حقيقت را نداشت و او نيز اعتراف كرد كه به‌ خاطر طمع به خانه مادرشوهرش دستبرد زده است. در ادامه نيز مشخص شد زن جوان با استفاده از كيف‌پول ديجيتال و نرم‌افزارهاي مخصوص، پول‌هاي حاصل از اين سرقت را به ارز ديجيتال تبديل كرده است.

 

مرگ مشكوك يك جوان معلول ذهني در مركز نگهداري معلولان

پسر ۲۴ ساله معلول ذهني در يك مركز خصوصي نگهداري از معلولان بر اثر خفگي با زنجير جان باخت. با دستور قضايي دو نفر در اين رابطه دستگير شده‌اند.

در پي انتشار اين خبر تيم جنايي همراه با بازپرس ويژه قتل راهي محل شدند و با جسد پسر ۲۴ ساله‌اي روبه‌رو شدند كه آثار كبودي روي گردنش ديده مي‌شد. فردي كه اقدام به اين كار كرده بود و مدير مركز با دستور قضايي بازداشت شدند. متهم اصلي پرونده منكر قتل شد و گفت: «به احتمال زياد تقلاي پسر معلول باعث شده زنجير دور گردنش بيفتد و خفه شود.» متهمان با دستور قضايي دراختيار كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي البرز قرار دارند. جسد براي تعيين علت مرگ به پزشكي قانوني منتقل و تحقيقات جنايي درباره حادثه آغاز شده است. همچنين با ورود دادستاني به ماجرا، قرار شد معلولان اين مركز به مراكز ديگر منتقل شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون