• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5887 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان

آدم‌ربايي يك مرد ثروتمند در تهران به دليل اختلافات مالي

تريدر ثروتمند تهراني كه به‌ خاطر اختلافات مالي، هدف آدم‌ربايي قرار گرفته بود، از چنگال آدم‌ربايان آزاد شد

چندي قبل، زن جواني به يكي از كلانتري‌هاي پايتخت رفت و هنگامي كه مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: «با همسرم در يكي از كافي‌شاپ‌هاي شمال تهران نشسته بوديم كه ناگهان دو مرد جوان وارد آنجا شدند و همسرم را با تهديد سوار بر خودروي سمند سفيدرنگ كرده و قبل از رسيدن پليس متواري شدند.»

پس از ثبت شكايت و تشكيل پرونده در دادسراي جنايي تهران، تيمي از كارآگاهان پليس با دستور بازپرس پرونده وارد عمل شدند و خيلي زود براي تحقيقات ميداني پاي در كافي‌شاپ موردنظر گذاشتند.

تيم جنايي كه در جريان تحقيقات متوجه وجود دوربين‌هاي مداربسته كافي‌شاپ شده بودند، فيلم‌هاي آنها را هدف بازبيني قرار دادند و لحظه به لحظه وقوع آدم‌ربايي را مشاهده كردند كه در ادامه، پلاك خودروي سمند سفيد رنگ شناسايي شد. كارآگاهان به دنبال دريافت اين سرنخ مهم، اقدامات اطلاعاتي را كليد زدند و با استعلام از سامانه‌هاي پليس متوجه شدند كه آدم‌ربايان از پلاك جعلي استفاده كرده‌اند و خودروي آنها به سمت كاشان و جنوب كشور تردد داشته است. تيم جنايي در اين شاخه از تحقيقات پي بردند كه فردي كه مورد آدم ربايي واقع شده، تريدر حرفه‌اي است و در حوزه رمز ارز با افرادي اختلافات مالي گسترده‌اي دارد كه همين موضوع شك كارآگاهان را برانگيخت. تحقيقات همچنان ادامه داشت تا اينكه همسر اين مرد گفت كه آدم‌ربايان با او تماس گرفته و ضمن تهديدهاي مكرر به قتل، در ازاي آزادي همسرش درخواست 3 ميليون يورو به صورت رمز ارز تتر كرده‌اند.

كارآگاهان در گام بعدي با اقدامات فني و مخابراتي، هويت يكي از آدم‌ربايان را شناسايي كردند و متوجه شدند كه او در يكي از روستاهاي شيراز زندگي مي‌كند؛ اين سرنخ مهم كافي بود تا متهم در يك قدمي بازداشت قرار بگيرد. باتوجه به حساسيت موضوع، تيم پليسي با هماهنگي‌هاي لازم با بازپرس جنايي راهي مخفيگاه متهم در شيراز شدند و پس از تعقيب و مراقبت‌هاي نامحسوس، او را در عمليات منسجم دستگير كردند.

متهم در جريان بازجويي‌هاي اوليه ابتدا منكر هرگونه آدم‌ربايي شد، اما پس از مواجهه با مدارك موجود، به جرم خود اعتراف كرد و ماجرا را اين‌طور توضيح داد: «با اين مرد اختلاف مالي 30 ميليارد توماني داشتيم و او حاضر نبود پول را پرداخت كند. براي همين با همراهي يكي از همدستانم چند نفر را براي ربودن بهروز اجير كرديم. اكنون فرد ربوده‌شده در حوالي شهرستان آباده است.»

بررسي‌ها براي آزادسازي گروگان ادامه داشت تا اينكه مشخص شد، آدم‌ربايان به‌خاطر اينكه متوجه شدند همدست‌شان دستگير شده است، از ترس خود، او را در بيابان‌هاي شهرستان شهرضا اصفهان آزاد كردند و هر كدام به نقاط مختلفي پا به فرار گذاشته‌اند. پس از آزادي اين مرد از چنگال آدم‌ربايان، كارآگاهان ماموريت يافتند تا با تجزيه و تحليل‌هاي اطلاعاتي، هويت ديگر متهمان را شناسايي و سپس با هماهنگي‌هاي لازم قضايي نسبت به دستگيري آنها اقدام كنند. با صدور قرار قانوني از سوي مرجع قضايي، متهم براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده دراختيار پليس جنايي تهران قرار گرفت و تحقيقات جهت دستگيري ديگر متهمان فراري همچنان ادامه دارد.

 

براساس آنچه در ماده ۶۲۱ كتاب تعزيرات قانون مجازات اسلامي به آن اشاره شده است، مجازات جرم آدم‌ربايي ساده، حبس از ۵ تا ۱۵ سال است و در صورتي كه سن مجني عليه كمتر از ۱۵ سال يا ربودن با استفاده از وسيله نقليه باشد يا به قرباني آسيب جسمي يا حيثيتي وارد شود، مرتكب به حداكثر مجازات يعني ۱۵ سال حبس محكوم خواهد شد و در صورت ارتكاب جرايم ديگر به مجازات آن جرم نيز محكوم مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون