• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5882 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر

نصرالله عبداللهي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

مديران استقلال بدانند اگر ‌خوب نباشند بعد از كادرفني نوبت جدايي آنها است!

سهراب كار خوبي كرد كه خواست دستيار مربي خارجي باشد

روزبه‌دلاور

به گزارش «اعتماد»، استقلال پس از جدايي جواد نكونام همچنان تحت هدايت سهراب بختياري‌زاده به عنوان سرمربي موقت به كار خود ادامه مي‌دهد. در شرايطي كه هفته هفتم ليگ بيست و چهارم‌ را پشت سر گذاشتيم و آبي‌هاي پايتخت هم يكي از نمايندگان فوتبال ايران به حساب مي‌آيند، بلاتكليفي در كادرفني اين تيم آسيب‌زا است و هرچقدر بيشتر طول بكشد و زمان براي اين تيم از دست برود به‌طور حتم كار براي آنها سخت‌تر خواهد شد و از‌ كورس قهرماني دورتر و دورتر مي‌شوند. اين وسط هواداران اين باشگاه هستند‌ كه‌ به‌ عنوان‌ حاميان هميشگي آسيب خواهند ديد.

در اين شرايط، هر روز از يك مربي خارجي به عنوان جانشين نكونام اسم برده مي‌شود. يك روز پاكو خمز و روز ديگر فرهاد مجيدي؛ يك روز در فضاي مجازي از يك مربي تركيه‌اي نام برده مي‌شود و بعدا نام يك مربي از كشور اسپانيا به سر زبان‌ها مي‌افتد! اين وسط اطلاع‌رساني دقيقي هم از سوي مسوولان استقلال انجام نمي‌گيرد تا هواداران اين تيم در جريان روند مذاكرات قرار بگيرند. به بهانه وضعيت اين روزهاي استقلال با نصرالله عبداللهي يكي‌از پيشكسوتان اين باشگاه تماس گرفتيم. عمو نصي استقلالي‌ها اميدوار است سرمربي بعد هرچه زودتر‌ معرفي شود تا تيم از بلاتكليفي دربيايد هرچند وي اميد زيادي براي قهرماني اين تيم در اين فصل ندارد و اعتقاد دارد بايد مربي خارجي بيايد كه براي فصل بعد بتواند موفق كار كند! در ادامه اين گپ و گفت اختصاصي «اعتماد» با پيشكسوت قديمي استقلال را مي‌خوانيد.

 

‌در ابتدا درباره جدايي نكونام بگوييد. شما موافق بوديد يا مخالف؟

والله من دور هستم از شرايط باشگاه و مدتي هم نبودم و زياد خبر ندارم. فقط مي‌دانم كه جدا شده و سهراب به جاي او آمد و چيز ديگري نمي‌دانم. اما درباره سوال شما خب وقتي هواداران دو دسته شده بودند شرايط مربي براي تمرين و مسابقات مساعد نبود و با اين وضعيت همين بهتر بود كه رفت!

‌مديران باشگاه از پارسال با كادرفني دچار چالش بودند فكر مي‌كنيد اين تجربه بد مي‌تواند كمك كند تا آنها با مربي جديد تعامل داشته باشند؟

از همان اول اشتباه كردند. مديريت بايد پشتيباني مي‌كرد و بايد كمك مي‌كرد منتها سهل‌انگاري كردند كه اين اتفاق رخ داد‌. الان هم اگر همان رويه را ادامه دهند نوبت آنها است! اگر سهل‌انگاري يا هركوتاهي كنند هواداران با آنها برخورد مي‌كنند؛ اين طبيعت فوتبال و باشگاه‌ها است كه تيمي نتيجه نگيرد اول با مربي برخورد مي‌كنند و بعد مي‌روند سراغ مديريت.

‌شما سال‌هاي سال با مديران زيادي در فوتبال ما كار كرديد. يك مدير خوب براي يك باشگاه بزرگ چه خصوصياتي دارد؟

بايد مديري كه انتخاب مي‌كند يا نزديك باشگاه باشد يا در جريان كار باشگاه باشد يا مديريت كرده باشد و داراي تجربه مديريتي باشد. اينكه يكي را بگذارند مدير باشگاه اما بدون تجربه و سابقه و بدون اينكه آشنايي كلي با باشگاه داشته باشد مشكل‌ساز مي‌شود.

‌بعد از واگذاري استقلال وضعيت اين تيم را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

خب استقلال هميشه مشكل مالي داشته و من پيش خودم مي‌گفتم اگر مشكلات مالي حل شود بقيه چيزها هم حل مي‌شود اما الان بايد يك مديريت كارآمد مي‌بود تا اين وضعيت را جمع و جور مي‌كرد.هنوز هم دير نشده. بايد يكي بيايد كه وارد باشد و با فوتبال و استقلال آشنا باشد و با جريانات هواداري آشنا باشد. اگر چنين اتفاقي بيفتد مي‌تواند كاري كند اگر اينطور نباشد نمي‌تواند سر و سامان دهد و اوضاع مشكل مي‌شود.

‌موافق انتخاب بختياري‌زاده به عنوان سرمربي موقت بوديد؟

بالاخره بايد يكي مي‌آمد ديگر! نمي‌شد كه تيم را تنها گذاشت. سهراب بازيكن استقلال بوده و دوران مربيگري را طي كرده و تجربه هم دارد حالا يا موفق يا غيرموفق اما يكي از كساني بود كه مي‌توانست جانشين نكونام باشد تا اوضاع سر و سامان بگيرد. اين جربزه را دارد!

‌از اسم‌هاي زيادي به عنوان جانشين نكونام نام مي‌برند نظر شما در اين خصوص چيست؟

نمي‌دانم كدام اسم‌ها را مي‌گوييد. اما الان مربي خارجي هر كسي باشد تنها مرهم براي تيم است و اصولي نيست. تا مربي جديد بيايد و بازيكنان را بشناسد پس باز هم بايد به سهراب بختياري‌زاده تكيه كند. مرهم است وگرنه باز كارها برعهده سهراب است چون مربي جديد زمان مي‌برد تا با جو فوتبال ما آشنا شود. هر كسي كه باشد سهراب مي‌تواند كمكش كند!

‌با اين اوصاف بهتر نبود هدايت تيم را به سهراب مي‌سپردند؟

فكر مي‌كنم سهراب خودش اين كار را كرده چون خيلي افراد به باشگاه آمدند و همين وضعيت را داشتند. اول با سلام و صلوات به باشگاه آمدند اما آخرش با وضع ناجوري جدا شدند! به نظرم سهراب كار خوبي كرده، همين كه اعلام كرد مي‌آيم دستيار مربي خارجي مي‌شوم بهترين كار را كرد! خودش گفته بود كه يك مربي خارجي بيايد و من دستيارش باشم.

‌فكر مي‌كنيد اين تيم به لحاظ بازيكن نياز به تقويت دارد؟

من‌كه بيرون هستم اما نظر شخصي‌ام اين است كه استقلال دو، سه تا بازيكن خوب مي‌خواهد. در پست‌هاي فوروارد و هافبك.‌

‌اگر مي‌خواستيد يك مربي به استقلال معرفي كنيد كدام مربي رامعرفي مي‌كنيد؟

خب بهتر است من اين را جواب ندهم.

اما خيلي‌ها نظر مي‌دهند و‌حتي بعضي‌ها خواستار حضور مجيدي يا استراماچوني شدند.

خب هركدام اينها مشكلاتي دارند يكي كه رپرتر (خبرنگار) شده و فرهاد هم كه قرارداد دارد يا شايد مساله‌اي داشته باشد، نمي‌دانم. يك مربي خوب بياورند براي سال آينده! الان هفت هفته گذاشته و امتياز زيادي از دست دادند.

‌در اين فصل هواداران استقلال انتظار قهرماني نداشته باشند؟

مشكل است ديگر! يكي دو امتياز اختلاف با تيم‌هاي بالا بيفتد رسيدن به صدر سخت است. ان‌شاءالله كه بتوانند اين كار را انجام دهند.

‌صحبت پاياني؟

ان‌شاءالله كه هركاري مي‌كنند به نفع باشگاه استقلال باشد تا اين‌هواداران خوشحال شوند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون