• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5873 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر

جوكر 2 در بحران

دنباله فيلم «جوكر» در حالي به فروش پيش افتتاحيه ۷ ميليون دلاري در امريكا رسيد كه قسمت اصلي اين فيلم در شرايطي مشابه تقريبا دو برابر فروخته بود. پيش‌بيني مي‌شود فيلم «جوكر: جنون مشترك» محصول كمپاني برادران وارنر به فروش افتتاحيه ۵۰ ميليون تا ۶۰ ميليون دلاري در اكران داخلي (امريكاي شمالي) برسد و با احتساب نمايش‌هاي پيش‌افتتاحيه در مجموع اكران آغازين ۷۰ ميليون دلاري را رقم بزند، اين در حالي است كه در سال ۲۰۱۹، قسمت اول فيلم «جوكر» به فروش آغازين خيره‌كننده ۹۶.۲ ميليون دلار دست يافت و در ادامه راه خود به فروش يك ميليارد دلاري در سراسر جهان برسد.

«جوكر: جنون مشترك» ساخته تاد فيليپس با درجه سني «R» كه اولين نمايش جهاني خود را در جشنواره فيلم ونيز و با بازخوردهاي متفاوت از سوي منتقدان و مخاطبان تجربه كرد، يك فيلم چند ژانري با عنصر قوي موسيقي است كه خارج از تعاريف متداول يك فيلم كميك بوكي معمول قرار مي‌گيرد. نگران‌كننده‌تر از درآمد فروش اكران پيش افتتاحيه، نمره بسيار پايين مخاطبان به اين فيلم در وب‌سايت «Post Trak» است، جايي كه تماشاگران به آن نيم‌ستاره از پنج، مشابه امتياز فيلم جديد «مگالوپوليس» اثر فرانسيس فورد كاپولا دادند. ايسنا نوشت: در واقع نه تاد فيليپس و نه واكين فينيكس بازيگر نقش اصلي در مورد ساخت يك دنباله براي «جوكر» مطمئن نبودند و براي مدتي قبل از اينكه در نهايت به همكاري در قسمت دوم متعهد شوند، به فكر اجراي نمايشي در تئاتر برادوي بودند. در حالي كه قسمت اصلي «جوكر» در سال ۲۰۱۹ با آثار قبلي مارتين اسكورسيزي مقايسه شد، دنباله آن سفري بسيار كندتر است كه بر زندگي داخلي دو بازيگر اصلي خود تمركز دارد. منتقدان زيبايي كلي فيلم، نقش آفريني و مسائل فني آن را ستايش كرده‌اند و نحوه روايت آن را مورد نقد قرار داده‌اند. ديويد روني، منتقد ارشد فيلم هاليوود ريپورتر، در جشنواره ونيز درباره اين فيلم نوشت: «براي فيلمي كه دو ساعت و ربع طول مي‌كشد، دنباله جوكر از نظر روايي كمي لاغر و گاهي كسل‌كننده است.»

صرف نظر از عملكرد در گيشه، انتظار مي‌رود «جوكر: جنون مشترك» در رقابت‌هاي اسكار نقش مهمي داشته باشد. «جوكر ۲» از اين آخر هفته در همه بازارهاي بين‌المللي به جز ژاپن و چين نيز اكران خود را آغاز مي‌كند و كمپاني برادران وارنر اميدوار به فروش آغازين بين‌المللي ۸۰ تا ۸۵ ميليون دلاري است. در فيلم اصلي «جوكر» تاد فيليپس شخصيت شرور نمادين بتمن را در قالب يك شخصيت ضدقهرمان درباره يك كمدين مبارز و دلقك پاره وقت به نام «آرتور فلك» كه پس از خشونت تكان‌دهنده در شهر گاتهام تبديل به يك قهرمان مردمي مي‌شود، روايت كرد. اين فيلم تاريك با ضرباهنگي متفاوت با فيلم‌هاي اكشن معمولي و سينماي ابرقهرماني، به يك فيلم پرفروش در گيشه جهاني تبديل شد و در سال ۲۰۱۹ به فروشي بيش از يك ميليارد دلار در سرتاسر جهان دست يافت، در حالي كه بودجه ساخت آن تنها ۷۰ ميليون دلار بود. «جوكر» در سال ۲۰۱۹ همچنين در ۱۲ شاخه جوايز آكادمي اسكار از جمله بهترين فيلم، كارگرداني، فيلمنامه اقتباسي نامزد اسكار شد و در نهايت جايزه اسكار بهترين بازيگر مرد (واكين فينيكس) و بهترين موسيقي متن (هيلدور گودنادوتير) را كسب كرد. «فينيكس» دومين هنرپيشه‌اي بود كه براي بازي در نقش «جوكر» جايزه اسكار را دريافت كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون