• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5873 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر

بزرگ‌ترین جهش هفتگی قیمت نفت در یک‌سال گذشته

قیمت‌های جهانی نفت روز جمعه افزایش یافت و به این ترتیب بیشترین افزایش هفتگی آن در بیش از یک‌سال گذشته به دنبال بالا گرفتن تهدید یک جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه به ثبت رسید؛ گرچه توصیه جو بایدن، ريیس جمهور امریکا به اسرايیل برای عدم حمله به تاسیسات نفتی ایران افزایش قیمت‌ها را محدود کرد.

قیمت‌های جهانی نفت روز جمعه افزایش یافت و به این ترتیب بیشترین افزایش هفتگی آن در بیش از یک‌سال گذشته به دنبال بالا گرفتن تهدید یک جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه به ثبت رسید؛ گرچه توصیه جو بایدن، ريیس جمهور امریکا به اسرايیل برای عدم حمله به تاسیسات نفتی ایران افزایش قیمت‌ها را محدود کرد. براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت با 43 سنت (0.6 درصد) افزایش به 78.05 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات وست تگزاس اینترمدیت با 67 سنت (یا 0.9 درصد) افزایش روی 74.38 دلار بسته شد. قیمت‌های جهانی نفت در جلسه معاملاتی قبل حدود 2 درصد جهش کرد، ولی پس از اظهارات ريیس جمهور امریکا مبنی بر اینکه اگر به جای اسرايیل بود راه دیگری را جز حمله به تاسیسات نفتی ایران انتخاب می‌کرد، شدیدا عقب نشینی کرد. این در حالی است که روز پنجشنبه، پس از اینکه جو بایدن تایید کرد که امریکا درباره احتمال حمله به زیرساخت‌های نفتی ایران با اسرايیل مذاکره کرده است، شاخص‌های قیمت نفت بیش از 5 درصد جهش کردند. به گزارش اکوایران،

به صورت هفتگی، شاخص برنت هفته گذشته بیش از 8 درصد رشد داشته است که بیشترین افزایش هفتگی از ژانویه 2023 محسوب می‌شود. شاخص وست تگزاس نیز 9.1 درصد رشد کرد و بیشترین رشد هفتگی از مارس 2023 را به ثبت رساند. تحلیلگران جی‌پی‌مورگان روز جمعه نوشتند که حمله به تاسیسات نفتی ایران راهکار ترجیحی اسرايیل نیست. با این حال، سطح پایین ذخایر نفتی جهانی نشان می‌دهد که قیمت‌های جهانی تا زمانی که این درگیری حل‌وفصل شود به افزایش ادامه می‌دهند. آنها با اشاره به داده‌های سرویس ردیابی کشتی‌های Kpler اعلام کردند ذخایر نفت پایین‌تر از سطح سال گذشته است؛ زمانی که برنت 92 دلار معامله می‌شد و 4.4 میلیارد بشکه کمترین میزان ذخایر ثبت شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون