• ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5857 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور

بررسي وضعيت سرخابي‌ها در هفته اول ليگ نخبگان آسيا در «اعتماد»

محمدرضا مهدوي: اين يك جدال نابرابر است!

نكونام را بغل كردم و از هم دلجويي كرديم!

روزبه  ‌دلاور

 

 

به گزارش «اعتماد» امشب‌ در هفته اول ليگ نخبگان آسيا دو نماينده كشورمان به مصاف حريفان‌شان مي‌روند‌. استقلال در ورزشگاه شهر قدس ميزبان الغرافه است و پرسپوليس بايد در عربستان به مصاف الاهلي برود. با توجه به اينكه تيم‌هاي عربي هزينه‌هاي زيادي براي جذب ستاره‌هاي خارجي كرده‌اند مي‌توان به راحتي فهميد كه سرخابي‌ها بازي‌هاي دشواري پيش رو خواهند داشت. اما براي بررسي وضعيت بازي پرسپوليس و استقلال در هفته اول ليگ‌ نخبگان با محمدرضا مهدي بازيكن اسبق اين دو تيم تماس گرفتيم.‌در زير چكيده‌اي از گفت‌وگوي اختصاصي «اعتماد» با اين پيشكسوت را مي‌خوانيد.

    وضعيت پرسپوليس را در آستانه بازي با الاهلي چطور  مي‌بينيد؟
خب يك‌سري اتفاقات در فوتبال ما مي‌افتد كه واقعا خاص است و هم مربيان خارجي و هم داخلي متوجه مي‌شوند و گاريدو هم عادت مي‌كند كه شرايط فوتبال ما با تمام دنيا متفاوت است! اما روزهاي سختي براي نمايندگان ما در ليگ نخبگان پيش‌بيني مي‌كنم چون وارد يك‌ جدال نابرابر مي‌شوند و توازني در اين رقابت‌ها وجود ندارد اما از آنجا كه تيم‌هاي ما بچه‌هاي باتعصبي دارند مي‌آيند و از حق خودشان دفاع مي‌كنند. سختي كار در تقابل نفر به نفر است. آنها به لحاظ نفري شرايط بهتري دارند اما پرسپوليس به لحاظ تيمي چيزي كم ندارد و به اميد‌ پروردگار نتيجه مطلوب را مي‌گيريم با اينكه كار خيلي سخت است و ديگر مثل سال‌هاي گذشته كار آساني نيست.
  در ابتداي صحبت‌ خود گفتيد اتفاقات خاص در فوتبال ما مي‌افتد. منظورتان كدامش است؟
آخر نمي‌فهمم اين چه قوانيني است؟ شما به عنوان خبرنگار و كارشناس متوجه شديد به ما هم بگوييد تا متوجه شويم! سقف يعني چي؟ در دنياي حرفه‌اي هيچ كسي نبايد حتي از قرارداد نفر كناري خودش باخبر باشد مگر ترانسفر ماركت‌هايي كه مي‌خواهند مبالغ قراردادهاي باشگاه بزرگ را مشخص كنند. اصلا نمي‌توانيد به ترانسفر ماركت بگوييد مثلا اين يك ميليون دلار بيشتر نمي‌ارزد! در ترانسفر ماركت سقفي وجود ندارد هر وقت آنجا سقف گذاشتند بيايند براي بازيكنان ما هم بگذارند!
  پرسپوليس در بازي‌هاي رو در رو آمار بهتري از حريف دارد. آيا شرايط فراهم است تا بتوانند حريف را غافلگير كنند؟ 
خب الان رقم قرارداد نصف تيم رقيب اندازه كل ليگ ما يا شايد هم كل ليگ‌هاي ما است و اين يك واقعيت غيرقابل انكار است. اما پرسپوليس يك سبقه خوبي مقابل آنها دارد. بايد ديد گاريدو از چه جواناني استفاده مي‌كند و ديديم كه تغييرات در ارنج‌ كارساز بوده است. گاريدو تجربه آسيايي ندارد اما با مشاوره‌هايي كه به او مي‌شود می‌توانند به گاريدو كمك كنند.
  درباره جذب سعيد مهري كه سر و صداي زيادي هم كرد چه نظري داريد؟
انتقاد مي‌كنم از دوستاني كه نظر مي‌دهند چون يك نفر تصميم‌گيرنده است و آن هم سرمربي است. ما فقط مي‌توانيم نظر بدهيم يا نقد كنيم اما جاي سرمربي كه نيستيم. آن كسي كه رهبر اركستر است دوتا چوب به دست دارد و كارهايش را مي‌كند و ثمره‌اش مي‌شود آن همنوايي زيبا. اينجا هم در يك گروه ۴۰، ۵۰ نفره گاريدو بايد نظر بدهد بقيه كاره‌اي نيستند! بايد ثمره كار را ببينيم. اسدبيگي و مهري و بقيه بازيكنان بزرگي هستند اما اينكه كدام‌شان مي‌توانند در تيم نقش‌آفريني كند بايد سرمربي نظر بدهد.
  برسيم به بازي استقلال؛ اخيرا ديداري با جواد نكونام داشتيد. حرف خاصي رد و  بدل شد؟
همديگر را بغل كرديم و از هم دلجويي كرديم سر اين اتفاق ماندن يا رفتن او. من به آقا جواد هم‌ گفتم حقايق را مي‌گويم و هيچ ‌وقت به شخصي بي‌احترامي نمي‌كنم. اينكه‌ نكونام را بخواهند كوچك كنند سخت در اشتباه هستند. سال‌هاي سال ارزش مربيگري و فوتبال بازي كردن او را نمي‌شود پايين آورد اين وسط نه آقا جواد لطمه مي‌خورد و نه مديريت بلكه استقلال بزرگ است كه آسيب مي‌بيند. استقلال را وقتي خراب مي‌كنند در واقع حال 30 ميليون حال هوادار را خراب مي‌كنند. الان استقلالي‌ها با كادر و بازيكنانش جلو مي‌روند . اگر جواد مي‌خواست شانه خالي كند بايد سال پيش اين كار را مي‌كرد اما دمش گرم ايستاد و جنگيد! براي او ايستاده دست مي‌زنم چون حرفه‌اي است و او تداومي براي استقلال داشت.
  وضعيت استقلال مقابل الغرافه را چطور مي‌بينيد؟
نكونام كارش را بلد است؛ او بازيكنانش را حرفه‌اي بار آورده است. در تيم‌هاي جواد نكونام بازيكنان تلاش خود را مي‌كنند و هيچ كسي پا پس نمي‌كشد آنجاست كه درخشش بازيكنان و كادر فني پس از چند وقت تحت فشار بودن چه اتفاقاتي را رقم مي‌زنند. اين درست كه يك تيم حرفه‌اي مقابل‌شان است اما در ليگ نخبگان بايد نخبه‌ها خودشان را نشان دهند.
  پرسپوليس و استقلال در آسيا امسال رقيبان مشتركي دارند. ترتيب بازي‌ها به نفع كدام يك است؟
وقتي تيمي در ليگ نخبگان حضور پيدا مي‌كند يا جام ملت‌ها و جام جهاني نبايد فرقي داشته باشد كه اول با كدام تيم بازي مي‌كنيد. حتي در ليگ داخلي هم وقتي براي قهرماني آمديد ديگر چه كار داريد كه چه كسي چه كار مي‌كند. شما برويد كار خود را انجام بدهید يا مي‌شود يا نه. حريف هميشه دنبال قوي شدن است. در هفته پيش ديديد كه ذوب‌آهن در زمين تراكتور برنده شد براي همين هيچ چيزي در فوتبال قطعي نيست يا هفته پيش گفتم ايران، مي‌تواند امارات را ببرد اما ممكن بود شرايط طوري رقم بخورد كه حتي بازنده شويم.
  نظر شما درباره ميزباني استقلال از الغرافه در ورزشگاه شهر قدس  چيست؟
ديگر خسته شديم از بس گفتيم. اين تيم‌ها مگر كوچك هستند؟ پرسپوليس، استقلال، سپاهان و تراكتور از تيم‌هاي بزرگ آسيا هستند و مگر مي‌شود زمين نداشته باشند؟ برويم به كي بگوييم؟ حالا بايد از مردم معذرت‌خواهي كنيم. تو را خدا به هواداران احترام بگذاريد و عذرخواهي كنيد. مطمئنا هواداران پشت در مي‌مانند. بايد فقط عذرخواهي كرد.
  صحبت پاياني؟
هواداران عزيز به چشم ملي به اين بازي‌ها نگاه كنند و هر رنگي كه هستيم، بيايیم از بازيكنان و مربيان خودمان حمايت كنيم. هرچه تيم‌هاي ما در آسيا بدرخشند به نفع پرچم كشورمان ايران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون