• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5850 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۷ شهريور

ملت شريف و نوعدوست ايران

صدها نفر كودك معصوم و بزرگسال به علت انواع بيماري‌هاي خوني و عدم سازگاري خون و ژنتيك اعضاي خانواده و بستگان و نبود سازگار حتي در داخل و خارج از كشور، منتظر اهداي سلول‌هاي بنيادي از طريق خون توسط شما خيرين مي‌باشند كه در صورت نبود اهدا‌كننده مناسب جان‌شان در خطر است.
ساكنين تهران مي‌توانند به مركز اهداي سلول‌هاي بنيادي واقع در بيمارستان شريعتي مراجعه نمايند يا در سراسر كشور به ادارات كل انتقال خون مراجعه نموده و عضو طرح سپاس شوند. در اين طرح كساني كه قبلا خون اهدا نموده‌اند از آنها فقط آزمايش گرفته مي‌شود و اگر قبلا عضو نبوده‌اند يك واحد خون گرفته مي‌شود و با آزمايش رايگاني كه سازمان انتقال خون انجام مي‌دهد سازگاري خون آنها با دريافت‌كنندگان پيوند مشخص مي‌شود و در روز اهدا سلول‌هاي بنيادي همانند اهداي خون، در مدت چند ساعت سلول‌هاي بنيادي از خون اهدا‌كننده توسط دستگاه جدا شده و مابقي مشتقات خون مجددا از طرف ديگر به بدن بازگردانده مي‌شود.
نه تنها هيچ ضرر و عوارضي براي اهدا‌كننده ندارد بلكه مغز استخوان فعال شده سلول‌هاي جديدي مي‌سازد.
نگارنده به عنوان پدر دردمند يك دختر ۱۱ ساله كه اهدا‌كننده مناسب از خانواده، اقوام، داخل كشور و حتي خارج از كشور وجود ندارد، چشم انتظار اهداي سلول‌هاي بنيادي از خون مردم نوعدوست كشورم مي‌باشم.
در اهدا با اولويت دختر 11 ساله اعلام شود.
تا آزمايشات زودتر انجام گرفته در صورت تطبيق كه چه بهتر در غير اين‌صورت با تمام نيازمندان سلول‌هاي بنيادي تطبيق داده مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون