• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5850 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۷ شهريور

تيم ملي شروع نكرده غرق در حواشي شد

مهدي تاج استعفا دهد و به درمانش بپردازد

چه كسي فكرش را مي‌كرد اولين بازي تيم ملي در راه رسيدن به جام جهاني 2026 اينقدر حاشيه داشته باشد. از وضعيت زمين و امكانات بگيريد تا نمايش ضعيف شاگردان قلعه‌نويي و رفتار بازيكنان مقابل هواداران و شعارهاي تماشاچيان و درگيري روي سكو و مصاحبه آتشين طارمي عليه مقامات و پيشكسوتان و هواداران. تازه مسائل ديگري هم بود. در يك نگاه كلي مي‌توان همه اينها را ربط داد به شرايط كلي كشور و آن جمله‌اي كه مرحوم ناصر حجازي به زبان آورد: بايد همه ‌چيزمان به همه‌ چيزمان بيايد. مي‌توان گفت زندگي در ايران امروز چنان پيچيدگي‌هايي دارد كه بازيكن تيم ملي مجبور مي‌شود بيايد بگويد عده‌اي ديگر كشور را «چيز» كردند چرا ما فحشش را بخوريم؟ بعد هم مي‌توان گفت تمام آن به هم ريختگي كه در كل كشور شاهدش هستيم در فوتبال هم نمود دارد و خلاص! 
در يك نگاه دقيق‌تر ولي نكاتي برجسته مي‌شود كه بايد مدنظر قرار داد. ديدگاهي كه مي‌گويد بله! مشكلاتي در كل كشور وجود دارد، اما خيلي از مواقع در اوضاع به هم ريخته كلان، ديديدم كه برخي مديران توانستند در حوزه كاري خود شرايط را به سمت بهتر شدن سوق بدهند. اين همان چيزي است كه فوتبال ايران از آن بي‌نصيب مانده است. به جرات مي‌توان گفت درصد بسيار بالايي از مشكلاتي كه در آغاز راه تيم ملي در انتخابي جام جهاني به چشم آمد، حاصل ضعف مديريت در فدراسيون فوتبال است. 
علي كريمي ملي‌پوش سابق ايران چند سال پيش در يك كنفرانس خبري جمله‌اي تاريخي به زبان آورد كه امروز هم مي‌توان آن را پرسيد: «تاج كجاست؟» علي كريمي اين سوال را در ادامه انتقادش به شرايط فوتبال ايران و به هم ريختگي اوضاع مطرح كرد. ما هم امروز بايد بعد از اين همه حواشي كه پس از نخستين بازي تيم ملي در انتخابي جام جهاني شكل گرفته، بپرسيم: «تاج كجاست؟»
البته بازيكن سابق بايرن مونيخ و پرسپوليس اين سوال را به شكلي كنايي پرسيده بود وگرنه در آن برهه همه مي‌دانستند تاج كجاست! اما ما امروز اين سوال را نه به شكل كنايي كه به شكل غيركنايي مي‌پرسيم. واقعا تاج كجاست؟
چند روز قبل بود كه خبر عمل جراحي لگن مهدي تاج رسانه‌اي شد. فارغ از اينكه بلافاصله ذهن اكثر اهالي فوتبال رفت سمت ماجراي بيماري قلبي آقاي رييس بعد از رسوايي ويلموتس، تاج از آن روز به بعد فقط در يك جلسه هيات رييسه به صورت آنلاين شركت كرده و ديگر خبري از او به گوش نرسيده است. آن هم درست در روزهايي كه وضعيت فوتبال كشور به ‌شدت وحشتناك و پرحاشيه شده است. تيم ملي لجستيك و زمين ندارد و به بازيكنانش گفته مي‌شود بگوييد زمين خوب بود! كادرفني تحت فشار افكار عمومي قرار دارد. ليگ ايران در زشت‌ترين حالت برگزار مي‌شود. VAR تبديل به يك معما شده است و ابهامات مالي و فني زيادي به بار آورده و... در اين روزها رييس فدراسيون غيب شده و اصلا معلوم نيست چه كسي در ساختمان سئول تصميم مي‌گيرد. 
با تاكيد روي اين نكته كه گرچه زمان حضور فيزيكي تاج شرايط خيلي بهتر از الان نبود، بايد پرسيد مسووليت اتفاقات اين روزهاي فوتبال ايران را چه كسي گردن مي‌گيرد؟ تاج كه در استراحت پزشكي است و نزديكانش مي‌گويند حداقل چند ماه دوران نقاهت را بايد پشت سر بگذارد. البته اگر منظور او از عمل لگن همان چيزي باشد كه همه تصور مي‌كنند. از بين سه تا نايب‌رييس فدراسيون يكي در پرونده فساد فوتبال احضار شده و ديگري با حكم كميته اخلاق روبه‌رو است. نايب‌رييس زنان هم كه نداريم و فرد معرفي شده از سوي تاج از مجمع راي نگرفته. هيات رييسه هم كه بارها نوشتيم از اعتبار افتاده است. 
راه‌حل چيست؟ مهدي تاج بايد استعفا دهد و مجمع عمومي فدراسيون فوتبال بايد بلافاصله با پذيرش اين استعفا هم فرصت استراحت كافي براي آقاي رييس را فراهم آورد و هم فرصت لازم براي پيگيري پرونده‌هاي مربوط به او توسط نهادهاي ذي‌صلاح. در حال حاضر فدراسيون شرايط پيچيده‌اي دارد. رييس مستقرش نيست و رييس قبلي‌اش بدون تعيين تكليف در مجمع كنار رفته است. اين شرايط هر چه سريع‌تر بايد اصلاح شود تا فوتبال ملي بيشتر از اين غرق در حواشي نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون