• ۱۴۰۳ شنبه ۳ آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4871 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳ اسفند

تامين اجتماعي و معضل خدمات غيرحضوري

ابوالفضل نجيب| در روزهايي كه اصرار مسوولان دولتي به حداقل رساندن تردد و خانه‌نشيني و به خصوص براي سالمندان است و خدمات غيرحضوري از طريق رجوع به سامانه‌ها و سايت‌ها در دستور كار قرار گرفته و خدمات حضوري به حداقل و در مواردي حتي حذف شده است؛ اين رويكرد در عمل اما به قوز بالاي قوز مشكلات مردم تبديل شده است. در اين ميان انجام خدمات غيرحضوري تامين اجتماعي به دليل ارتباط تنگاتنگ با سلامتي و به خصوص تبعات غيرقابل پيش‌بيني كرونا و هزينه‌هاي درمان و اغلب درگيري سالخوردگان با اين بيماري تبعات مضاعفي از حيث جاني و مالي بر اين قشر تحميل مي‌كند. به عنوان نمونه مسوولان تامين اجتماعي را به يك مورد از اين مشكلات در خصوص بلاتكليفي زيرمجموعه افراد بيمه شده تحت تكلف ارجاع مي‌دهم. اينجانب مدت هشت ماه است كه تحت پوشش بيمه كارفرماي جديد در شعبه هجده تامين اجتماعي تهران در يوسف‌آباد قرار گرفته‌ام. طي اين مدت علاوه بر سهم قانوني پرداخت بيمه ماهيانه مبلغ چهارصدوپنجاه هزار تومان بابت بيمه تكميلي از حقوق اينجانب برداشت و به حساب تامين اجتماعي و بابت بيمه تكميلي پرداخت مي‌كنم. اما طي اين مدت هنوز افراد زيرمجموعه در ليست بيمه‌شدگان وارد نشده است. پس از مدت‌ها پيگيري بيمه اصفهان راه‌حل را ارجاع به شعبه هجده تهران و حل حضوري مشكل پيشنهاد كردند. طي دو نوبت مسافرت به تهران و در شرايطي كه تهران از نظر مسوولان خط قرمز تعريف مي‌شد، پاسخ شعبه هجده ثبت‌نام از طريق سامانه بود. شعبه هجده اظهار داشتند انجام ثبت‌نام به طريقي كه سازماندهي شده به صورت حضوري غيرممكن است. طي چند نوبت به سايت كه نتيجه‌اي در بر نداشت، در نهايت يكي از دفاتر خدماتي در اصفهان طي چند نوبت رجوع به سامانه اظهار داشتند سامانه فوق اجازه ثبت عضويت نمي‌دهد. دفتر مزبور تلاش كرد از طريق يكي از كارمندان شعبه هجده به نوعي مشكل را حل كند. متاسفانه اين راه‌حل هم جواب نداد. در دفتر خدماتي بيمه اصفهان گفته شد تاكنون چندين نفر با همين مشكل مراجعه و قادر به رفع مشكل آنها نبوده. آخرين بار با رجوع به شعبه يك بيمه اصفهان ضمن تشريح مشكل اظهار داشتند كاري از دست آنها بر نمي‌آيد. طي هفت، هشت ماه گذشته همسرم مبتلا به كرونا شد. هزينه‌هاي تست و درمان و دارو تمامي به صورت آزاد پرداخت شده. چندين نوبت آزمايش و آندوسكوپي و ... به همين دليل معوق مانده است. هيچ كس نه تنها پاسخگو نيست كه حتي نمي‌دانند چه كسي بايد جوابگوي اين مشكل باشد. در چنين وضعيتي چاره‌اي جز انعكاس اين مشكل به رسانه‌ها و روزنامه‌ها باقي نمانده. جهت اطلاع مسوولان و انجام هر گونه اقدام در اين خصوص و صدالبته رسيدگي اساسي به اين معضل مشخصات حقير در ذيل يادداشت درج و اميدوارم حداقل از اين طريق واكنش مسوولانه‌اي شاهد باشم.
ابوالفضل نجيب فرزند احمد متولد 1338 صادره از كاشان كد ملي 1262223415 كد شناسايي بيمه 26526412 در حال حاضر بيمه شده در شعبه هجده تهران بزرگ يوسف‌آباد. تلفن تماس: 0913 793 8392

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون