• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4208 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر

اعلام بيشترين جرايم پايتخت در تابستان ۹۷

جانشين رييس پليس پايتخت شايع‌ترين جرايم در تهران در تابستان امسال را تشريح و سرقت لوازم و قطعات خودرو را از جمله آنها ذكر كرد.

سردار حميد هداوند در گفت‌وگو با ايسنا، درباره بيشترين جرايم رخ داده در پايتخت طي سه ماهه دوم سال ۹۷ گفت: سه جرم بيشترين فراواني را از نظر وقوع در تهران داشته‌اند كه البته هم به اين جرايم و هم ديگر جرايم كه فراواني كمتري داشته و بعضا حتي انگشت شمار هم بوده‌اند به‌فوريت از سوي ماموران پليس رسيدگي شده و خوشبختانه قدرت كشف پليس نيز افزايش يافته است.

وي نخستين جرم را «سرقت لوازم و قطعات خودرو» همچون كامپيوتر خودرو، باتري و ... اعلام كرد و گفت: در اين زمينه لازم است شهروندان موارد ايمني را رعايت كنند، خودروي خود را در مكان‌هاي مناسب پارك و حتما آن را به دزدگير مجهز كنند. قفل‌هايي براي پيشگيري از سرقت باتري و كامپيوتر خودرو وجود دارد كه توصيه مي‌شود شهروندان از آن استفاده كنند.

جانشين رييس پليس پايتخت دومين جرم را «سرقت داخل خودروها» ذكر و اظهاركرد: متاسفانه در تابستان امسال شاهد وقوع تعداد قابل توجهي سرقت از داخل خودروها بوديم. مواردي بود كه پنل دستگاه پخش صوت، كيف، عينك آفتابي، لپ‌تاپ و... از داخل خودروها به سرقت رفته است. در اين مورد هم شهروندان بايد توجه كافي را داشته باشند و از قرار دادن لوازم گرانقيمت در خودرو و به‌خصوص مقابل ديد خودداري كنند. در بيشتر مواردي كه سرقت از داخل خودرو انجام شده، مالباخته خود ادعا كرده كه يا ضبط خودرو را جدا نكرده يا لوازمي مانند كيف و لپ‌تاپ و ... را روي صندلي خودرو قرار داده است.

هداوند با بيان اينكه لازم است شهروندان از نگهداري اقلام گرانقيمت در خودرو خودداري كنند، به رانندگان توصيه كرد كه حتي براي چند دقيقه ترك خودرو نيز چنين وسايلي را داخل خودرو نگذارند.

وي افزود: متاسفانه يكي از محل‌هايي كه شاهد چنين سرقت‌هايي بوده‌ايم، مقابل ادارات، بانك‌ها و به‌خصوص اماكني چون سينماها، سالن‌هاي تئاتر و... است چراكه سارق با اطلاع از زمان نسبي حضور فرد در محل، اقدام به سرقت از داخل خودروها مي‌كند.

وي با اشاره به سومين جرم شايع در پايتخت نيز گفت: قاپ‌زني‌ها - كه شامل كيف قاپي و سرقت گوشي است - سومين جرم شايع در پايتخت در تابستان ۹۷ بود. در اين موارد سارقان اقدام به قاپيدن كيف شهروندان يا تلفن همراه‌شان مي‌كردند و به سرعت متواري مي‌شدند؛ حتي در مواردي متاسفانه سارقان كيف يا تلفن همراه افراد را از پنجره ماشين كه شيشه‌اش پايين بوده سرقت و فرار مي‌كردند.

جانشين رييس پليس پايتخت ادامه داد: براي پيشگيري از چنين حوادثي به شهروندان توصيه مي‌كنيم حتما كيف يا تلفن همراه خود را در سمت نزديك به ديوار بگيرند، تا حد امكان از تلفن همراه خود در خيابان استفاده نكنند و پول و وجه نقد زياد با خود حمل نكنند؛ همچنين از قراردادن تلفن همراه روي پا يا جلوي خودرو خودداري كنند.ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون