• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4190 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲ مهر

بهترين فوتباليست زن دنيا امروز معرفي مي‌شود

چه كسي بهترين مي‌شود؟

علي كربلايي

 

 

در مورد مراسم The Best فيفا به‌طور مفصل در شماره‌هاي پيش نوشتيم. امروز روز موعود است و قرار است بهترين‌هاي فوتبال در هر بخش معرفي شوند. در اين گزارش سه نامزد نهايي بهترين بازيكن زن را معرفي مي‌كنيم. زناني كه در سطح جهان شناخته شده هستند و طرفداران زيادي هم دارند.

مارتا ( برزيل)

احتمالا بهترين بازيكن زن تاريخ فوتبال است. مارتا را در فوتبال با رونالدينيو مقايسه مي‌كنند. او استعدادي بي‌نظير است كه حالا در آخرين سال‌هاي فوتبال حرفه‌اي همچنان بين برترين‌ها قرار دارد. مارتا 32 ساله تا حالا پنج بار جايزه بهترين بازيكن سال را برده و جايگاهش در فوتبال بانوان به حد رونالدو و مسي دست‌نيافتني شده است. او از سال 2004 همواره بين برترين‌هاي فوتبال زنان بوده و حداقل عنوان سومي را بين برترين‌ها كسب كرده است. ركوردي كه حتي رونالدو و مسي هم هنوز به آن دست نيافته‌اند. مارتا سال گذشته 13 گل براي تيم اورلاندو براي رسيدن به پلي‌آف ليگ فوتبال بانوان آمريكا به ثمر رسانده بود. او به عنوان بهترين بازيكن ليگ هم انتخاب شد و نامش در تيم منتخب سال هم ديده مي‌شد. ضمن اينكه او كاپيتان تيم ملي برزيل بود كه در كوپا آمه‌ريكا با هفت برد پياپي عنوان قهرماني را به دست آورد. او مانند هر سال از شانس‌هاي اصلي كسب جايزه بهترين بازيكن سال است. عناوين فردي و تيمي خوبي برده و اگر فردا به عنوان بهترين بازيكن معرفي شود، انتخاب غافلگير‌كننده‌اي نيست.

آدا هگربرگ ( نروژ)

با وجود اينكه فوتبال مردان نروژ فوتبال چندان موفقي نبوده، اما زنان اين كشور پرچم فوتبال را بالا برده‌اند و آدا هگربرگ شانس بسيار خوبي براي كسب عنوان بهترين بازيكن زن سال دارد. هگربرگ 23ساله است و از دو سال پيش خودش را به عنوان يكي از بهترين بازيكنان فوتبال بانوان جهان مطرح كرده است. او سال گذشته به عنوان بهترين بازيكن سال از نظر بي‌بي‌سي رسيد. سال 2016 بهترين بازيكن فوتبال اروپا شد و در همان سال در تيم منتخب سال فيفا هم حضور داشت. آدا در فصل گذشته موفقيت‌هاي تيمي بي‌نظيري به دست آورده و با تيم ليون هم به عنوان قهرماني ليگ فرانسه رسيده و هم به عنوان قهرماني ليگ قهرمانان. او همچنين با به ثمر رساندن 15 گل، ركورددار گلزني در يك دوره ليگ قهرمانان شد، عنواني كه در فوتبال مردان دست كريستيانو رونالدو است. او در گلزني به قدري استعداد دارد كه در 20 بازي ليگ فرانسه براي تيمش 31 گل به ثمر رساند و با اقتدار عنوان خانم گلي را به دست آورد. آدا هگربرگ از شانس زيادي براي انتخاب شدن به عنوان بهترين بازيكن برخوردار است و فردا شايد براي اولين‌بار به عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال جهان توسط فيفا معرفي شد.

جنيفر ماروژان (آلمان)

ماروژان 26 ساله، يكي از بزرگ‌ترين بازيكنان فوتبال بانوان است و در همين سن و سال، كاپيتان تيم ملي فوتبال آلمان است. او هم‌تيمي آدا هگربرگ است و با ليون موفق شده ليگ و ليگ قهرمانان را به دست بياورد. او در مسابقات انتخابي جام جهاني به تيم آلمان كمك كرد تا 5 بازي از 6 بازي دور مقدماتي را با پيروزي پشت سر بگذارند. نام او در تيم منتخب ليگ قهرمانان هم حضور دارد و در اين تورنمنت از خوب‌هاي ليون بود. ماروژان تا امروز فوتباليست موفقي بوده و با دو تيم مختلف قهرمان چمپيونز ليگ شده است. او از رده زير 17سال مورد توجه رسانه‌ها و كارشناسان بوده و هميشه به عنوان يكي از بهترين‌هاي جهان معرفي شده، هرچند هيچ‌گاه موفق نشده اين جايزه را به دست بياورد. دو بار بهترين بازيكن سال فوتبال آلمان شده و يك بار هم بين سه نامزد نهايي بهترين بازيكن سال بوده است.

در نهايت به نظر مي‌رسد كه هگربرگ نروژي براي امروز شانس بيشتري نسبت ديگران داشته باشد. او ركوردهاي تازه‌اي در فوتبال زنان ثبت كرده و با وجود سن كمي كه دارد، مي‌تواند تا سال‌ها در بالاترين سطح بدرخشد. مارتا و ماروژان با وجود اينكه هميشه فوق‌العاده بوده‌اند، اما به اندازه هگربرگ در سال گذشته موفق نبوده‌اند و اين جايزه حق اوست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون