• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4190 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲ مهر

دشمنان ايران ناتوان از ديدن امنيت مردم

حزب اعتمادملي با صدور پيامي ضمن تسليت شهادت شماري از شهروندان و نظاميان در حمله تروريستي روز شنبه در اهواز اين جنايت را به ‌شدت محكوم كرد.

در ابتداي اين پيام آمده است: سي و هشتمين سالگرد حمله نظامي عراق و ديگر كشورهاي حامي‌اش، با خبر شهادت شماري از شهروندان و نظاميان كشورمان در رژه هفته دفاع مقدس در اهواز همزمان شد. خبري ناگوار و تلخ كه خبر از اقدام تروريستي ديگري عليه ملت بزرگ ايران مي‌داد و سبب تاثر و اندوه فراوان ملت ايران و هر آنكه در سراسر جهان دل در گروي انسانيت داشت، شد. همزماني اين حادثه با آغاز هفته دفاع مقدس و در زمان برگزاري رژه نيروهاي مسلح كه براي نشان دادن عزت و اقتدار ايران اسلامي برگزار مي‌شود و انتخاب شهر اهواز كه در دوران دفاع مقدس يكي از نمادهاي مقاومت و پيروزي بود، نشان از اين واقعيت دارد كه دشمنان جمهوري اسلامي ايران ناتوان از ديدن آرامش و امنيت مردم و اقتدار نيروهاي مسلح كشورمان هستند و به همين دليل، در اقدامي كور در بي‌دفاع‌ترين حالت نيروهاي مسلح كشورمان به روي آنان، اصحاب رسانه و حتي مردم عادي آتش گشودند و بار ديگر دشمني خود را با ملت ايران و حافظان امنيت و مرزداران دلير آشكار كردند.

در پيام حزب اعتمادملي اشاره شده است: اما اين‌بار نيز گرچه ايران سرافراز در سوگ شهادت فرزندان خود نشست، اما برگ زرين ديگري از دلاوري‌ها و از خودگذشتگي مردم و نيروهاي مسلح كشورمان در تصاوير به ثبت رسيد و تروريست‌هايي كه خيال خام لطمه به اقتدار نيروهاي مسلح را در سر داشتند، ديدند كه تنها در گوشه‌اي از تصاوير منتشر شده از جنايات امروزشان سربازان و نظاميان چطور خود را سپر بلا و حافظ جان مردم اعم از زنان و كودكان و مردان كردند، تصاويري كه به قطع از خاطره جمعي ايرانيان پاك نخواهد شد. اين حزب در پيام خود آورده است: حزب اعتمادملي كه همواره خود را حامي حقوق انساني افراد صرف‌نظر از قوم و نژاد و دين و… دانسته و مي‌داند ضمن محكوميت شديد اين اقدام تروريستي و تسليت شهادت جمعي از هموطنان‌مان تاكيد دارد كه كشتار انسان‌هاي بي‌گناه در هر جا و هر زمان و توسط هر فرد و به هر نحوي كه صورت بگيرد، بي‌هيچ قيد و شرطي بر خلاف همه آموزه هاي ديني و اخلاقي بوده و محكوم است و بايد با عاملاني كه دست به چنين اقداماتي زده‌اند برخوردي قاطع صورت گيرد. در ادامه اين پيام مي‌خوانيم: اين حزب همچنين به برنامه‌ريزاني كه سياست‌هاي تروريستي و خرابكارانه قوميتي را با اهداف شوم طرح‌ريزي و پيگيري مي‌كنند، هشدار مي‌دهد كه با درس گرفتن از آنچه بر سر صدام و ديگر دشمنان اين كشور آمده است، بيراه‌هاي كه دشمنان در طول چهار دهه از عمر انقلاب طي كردند را ادامه ندهند و بدانند مردم ايران از هر قوم و نژاد، در راه سرافرازي نام ايران عزيز از جان و همه سرمايه خود خواهند گذشت و اجازه سوءاستفاده به جانيان و پشتيبانان داخلي تجزيه‌طلب و حاميان خارجي‌شان را نخواهند داد.

حزب اعتمادملي ايران در كنار همه گروه‌هاي سياسي مستقل كه خواهان پيشرفت اين كشورند و همراه ملت شجاع و دلير ايران بر اين باور است كه هوشياري و تدبير دولتمردان، بيش از هر زمان ديگر مورد انتظار است و بر اين مهم تاكيد دارد كه همبستگي ملي و يكپارچگي سرزميني، اينك در معرض سوء قصد همه دشمنان قسم خورده اين آب و خاك است.

بخش ديگري از اين بيانيه مي‌افزايد: در اين ميان انسجام و وحدت‌بخشي ملي در داخل كشور و به ‌كار بستن سياست‌هاي مدبرانه در مقابله با مشكلات مربوط به معيشت مردم، يكي از مهم‌ترين موضوعاتي است كه ايران سربلند را مي‌تواند از اين بزنگاه تاريخي به سلامت عبور دهد.

در بخش پاياني بيانيه حزب اعتمادملي اشاره شده است: حال كه فرصت حضور رييس‌جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد فراهم شده، لازم است دكتر حسن روحاني در سخنراني و ديدارهاي خود با سران كشورهاي جهان، ضمن انتقال پيام صلح ايرانيان به سراسر جهان، به كشورهايي كه در پوشش آزادي بيان و اقدامات رسانه‌اي و با پول حكومتي ديكتاتور در منطقه مامني براي تروريست‌ها شده‌اند، مراتب شديد اعتراض خود را اعلام كرده و نسبت به انجام پيگيري‌هاي بعدي اقدام كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون